Dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami apmēram 75 miljoni eiro


AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienu iegādei Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums nebūs pieejams, šorīt intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” sacīja “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš norādīja, ka dīzeļvilcienu iegādei ES līdzfinansējums nebūs pieejams: “Diemžēl Eiropas Komisija neatbalstīja finansējumu un līdz ar to papildus līdzekļi būs jāatrod valsts budžetā.”

Pēc provizoriskām aplēsēm, dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami apmēram 75 miljoni eiro. Ja tiktu piesaistīti ES līdzekļi, tie veidotu 75% no summas, kamēr 25% līdzekļu būtu nepieciešams ieguldīt no uzņēmuma vai valsts puses.

Lai arībūtiskām investīcijām “Pasažieru vilcienam” ir jāsaņem Ministru kabineta akcepts, šobrīd, pēc Griguļā sacītā, šāds akcepts no Ministru kabineta nav.

Jau vēstīts, ka “Pasažieru vilciens” iepirkuma komisija, izvērtējot Dīzeļvilcienu piegādes iepirkumam iesniegtos kandidātu pieteikumus, ir secinājusi, ka trīs no pieciem kandidātiem atbilst visiem nolikumā noteiktajiem atlases kritērijiem un tiek uzaicināti iesniegt savus piedāvājumus sarunu procedūras 2. kārtā.

Kopumā interesi piedalīties astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādes iepirkumā izteica pieci kandidāti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., Stadler Polska Sp. z o.o., “МЕТРОВАГОНМАШ” АО un Public Joint Stock Company “Kryukovsky Railway Car Building Works”.

Par atbilstošiem kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem ir atzīti trīs ražotāji – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. un Stadler Polska Sp. z o.o.

AS “Pasažieru vilciens” plāno iepirkuma līgumu noslēgt līdz 2020. gada 31. decembrim.

Jauni dīzeļvilcieni “Pasažieru vilcienam” nepieciešami, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd uzņēmuma rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar ASV sankciju sarakstā iekļautā PAO “Zvezda” dzinējiem.

Komentāri