Politiskie nemieri Baltkrievijā kravu apgrozījumu Baltijas valstīs neietekmēs, uzskata Ventspils mērs Aivars Lembergs.
“Kas attiecas uz Latviju, tad pateicoties Kariņa, Linkaita, Rinkēviča un Bordāna politikai, šobrīd tranzītā ir vērojams milzīgs kritums – Latvijas dzelzceļā kravu pārvadājumi ir samazinājušies gandrīz uz pusi, bet Ventspils ostā kravu kritums ir 42%, Rīgas ostā – 26%, bet Liepājas ostā – 12%,” norādīja Lembergs.
Savukārt, kas attiecoties uz Klaipēdu Lietuvā, kas ir galvenā osta Baltkrievijas tranzītam, tad tur kopējais kravu apgrozījums esot mainījies tikai par 1%.
“Visi Batjkas zvēresti, ka viņš noņems kravas no Lietuvas, nav piepildījušies. Un es arī prognozēju, ka nekādas izmaiņas tur nebūs, jo tur ir ļoti nopietnas intereses,” sacīja Lembergs, turpinot, ka “visi politiskie paziņojumi ir politiskie paziņojumi, bet nauda ir nauda”.
Pēc viņa sacītā, lai arī Klaipēda ieņem naidīgu retoriku pret Lukašenko, nekāda rīcība nesekos ne no Lietuvas, ne Baltkrievijas puses: “Nekādi darbi pret to, lai Lietuva pelnītu no Baltkrievijas tranzīta, nav izdarīti un es neticu, ka tiks izdarīti, bet viss var notikt. Var gadīties, ka, piemēram, kāds liels kaimiņš pasaka, ka tā nevar – ja jūs gribat, lai Krievija jūs atbalsta, tad, lūdzu, kravas uz turieni. Tā var viens liels kaimiņš pateikt vienam prezidentam, tā kā tas var mainīt šo virzienu.”