Vitenbergs: Esam aicinājuši skaidrot, kas ir šie cilvēki, kas aizvien brauc uz Krieviju un Baltkrieviju

Ukrainas graudu eksports caur Baltijas valstīm ir iespējams, LTV raidījumā “Rīta Panorāma” pauda satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

“Gan ostu pārkrauto kravu apjomā, gan dzelzceļa pārvadājumu apjomā tie rekordi ir bijuši 2012. gadā. Gan iepriekšējais, gan šis gads nebūs ne tuvu tiem apjomiem. Latvijas dzelzceļš bija unikāls uz citu ES dzelzceļu fona, ka spēja subsidēt un nodrošināt izmaksas infrastruktūras uzturēšanai, subsidējot to no kravu pārvadājumiem. Šobrīd tas nav iespējams, tas apjoms ir ļoti samazinājies, un situācija nav stabila,” runājot par pārvadājumiem uz Krieviju un Baltkrieviju, sacīja ministrs.

Viņš atzina, ka no visām 3 Baltijas valstīm vēl aizvien ir autobusi, kas pārvadā cilvēkus uz šīm valstīm: “Teiksim, starp Tallinu un Sanktpēterburgu ir ļoti aktīva satiksme, no Lietuvas puses uz Minsku, no Latvijas arī gan uz Krievijas, gan Baltkrievijas pilsētām. Mūs tas dara bažīgus, ka ir arī interese pieteikt jaunus reisus, jaunus maršrutus, tātad interese ir liela. Esam aicinājuši no Satiksmes ministrijas drošības iestādes nākt talkā un skaidrot, kas ir šie cilvēki, kas brauc.”

Savukārt runājot par Ukrainas graudu eksportu, Vitenbergs norādīja: “Mēs strādājam pie vienotas pozīcijas – 3 Baltijas valstis un Polija, un komunicējam ar Eiropas komisiju, lai šim projektam noteiktu līdzīgu statusu, kāds ir Melnās jūras koridors, jo tā nav tipiska situācija.”

Satiksmes ministrs sacīja, ka SM ir sagatavojusi piedāvājumu, noformulējusi savu redzējumu, kurā EK ir aicināta nākt palīgā un panākt kopīgu redzējumu uz graudu eksportu no Ukrainas reģionā, jo Baltijas valstīm kapacitāte ostās pietiek, bet tieši caur Poliju graudu transportēšana varētu notikt.

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro