Kodu kartes būs derīgas vēl mēnesi – līdz 10. septembrim, pēc tam pieslēgties internetbankai varēs tikai izmantojot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru. Izmaiņas tiek ieviestas saistībā ar stingrākām Eiropas Savienības (ES) prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem. Lai saglabātu ierasto maksājumu kārtību, klienti tiek aicināti izmantot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID vai kodu kalkulatorus.
Spēkā stājusies ES regula par drošiem tiešsaistes maksājumiem, un tās prasības attiecās arī uz visām Latvijas bankām. Lai veicinātu klientu tiešsaistes autentifikācijas un maksājumu drošību, Luminor no ierastajām kodu kartēm pāriet uz daudz drošākiem autentifikācijas risinājumiem – Smart-ID un kodu kalkulatoriem. Luminor ir trešais lielākais finanšu pakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs, kura pakalpojumiem uzticas apmēram viens miljons klientu, bet izmaiņas skars tikai tos klientus, kuri vēl arvien izmanto kodu karti vai GO3 kodu ģeneratoru, lai pieslēgtos internetbankai.
Lai nodrošinātu pēc iespējas ērtāku un vienkāršāku pāreju, nepieciešams savlaicīgi pieslēgties bezmaksas mobilajai lietotnei Smart-ID, ko var izmantot gan viedtālruņiem, gan planšetdatoriem (Android, iOS). Smart-ID piedāvā drošu un ērtu piekļuvi internetbankai, mobilajai bankai un tiešsaistes maksājumiem.
Tā kā pārejas posmā paredzams lielāks klientu apmeklējums Luminor klientu apkalpošanas centros, augusta pēdējā nedēļā un septembra pirmajā nedēļā daži Luminor klientu apkalpošanas centri strādās ilgāk nekā ierasts.
Tomēr svarīgi ņemt vērā, ka, lai lejupielādētu aplikāciju, nav nepieciešams doties uz klientu apkalpošanas centru – to katrs var izdarīt pats jebkurā sev ērtā laikā un vietā. Pašam lejupielādējot Smart-ID, ietaupīsies arī laiks, jo to izdarīt ir vienkārši un ātri. Papildu informācija un arī pamācība soli pa solim, kā lejupielādēt un sākt lietot Smart-ID, pieejama Luminor mājaslapā. Izmantojot šo lietotni, vairs nebūs nepieciešamas kodu kartes, jo maksājumus varēs apstiprināt, izmantojot viedtālruni.
Ja klientam nav viedtālruņa vai viņš nolēmis Smart-ID lietotni neizmantot, pieslēgties internetbankai, kā arī veikt maksājumus iespējams arī ar kodu kalkulatoru, ko var iegādāties Luminor klientu apkalpošanas centros.
Klienti, kas savlaicīgi nenomainīs autentifikācijas rīkus, sākot ar 10. septembri nevarēs piekļūt savai internetbankai vai mobilajai bankai, nevarēs parakstīt maksājumu uzdevumus, kā arī veikt tiešsaistes maksājumus ar karti tirdzniecības vietās, kas piedalās starptautiskā drošības programmā “Verified by Visa” (apstiprināts ar VISA).
Pārejas perioda laikā Luminor klienti saņems individuālu informāciju, kā arī atbalstu piemērotākā autentifikācijas veida izvēlei, kā arī jebkurā laikā iespējams uzdot jautājumus, sūtot ziņu internetbankā.