Lembergs: Atsakoties no Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas, valdība demonstrē ļoti tuvredzīgu politiku

Situācijā, kad VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) trūkst finansējuma, valdībai vajadzēja “Rail Baltica” naudu ieguldīt dzelzceļa elektrifikācijā, lai Latvijas dzelzceļš būtu konkurētspējīgs, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Lembergs atgādināja, ka “Latvijas dzelzceļa” valde nesen ir pieņēmusi lēmumu izbeigt dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu. Dzelzceļa elektrifikācijas projektam no Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums bija atvēlēts vairāk nekā 320 miljoni eiro.

“Šobrīd 320 miljoni netiks ieguldīti Latvijas dzelzceļa modernizācijā. Bet moderns dzelzceļš ir tikai elektrificēts dzelzceļš. Ņemot vērā arī visu politiku, kas paredz samazināt CO2 izmešus, Latvijas dzelzceļš nebūs konkurētspējīgs starptautiskajā darba dalīšanā, jo lielie kravu pārvadātāji nevedīs savas kravas pa neelektrificētām dzelzceļa līnijām,” norādīja Lembergs.

Viņa ieskatā, tā ir ļoti tuvredzīga politika. “Es domāju, ka vajadzēja rīkoties citādāk – no “Rail Baltica” pārmest daļu naudas uz dzelzceļa elektrifikāciju, aizstāt valsts budžeta naudu ar ES finansējumu un dzelzceļu vajadzēja obligāti elektrificēt vismaz no Baltkrievijas robežas līdz Rēzekne – Krustpils, Krustpils – Ventspils. Vismaz šie posmi bija jāelektrificē,” komentēja Lembergs.

“Salīdzinot ar “Rail Baltica” izmaksām, tās izmaksas ir samērojamas, bet tās ir daudz aktuālākas,” uzsvēra politiķis.

“Tas ir tuvredzīgs solis. Tos 320 miljonus eiro tagad iztērēs kaut kādām tekošām vajadzībām un tas nav tālredzīgi. Protams, ka ne Levitu, ne Kariņu tas neskar. Viens ir vācietis, otrs – amerikānis. Viņiem elektrifikācija bijusi nebijusi. Viņu fāterlande ir cita,” ironiski piebilda Lembergs.

Jau vēstīts, ka VAS “Latvijas dzelzceļš” paziņojis, ka ir pārskatījis plānoto un uzsākto Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas, norādot, ka globālo tendenču un ģeopolitiskās situācijas radītās izmaiņas kravu pārvadājumu kopējā apjomā un kravu segmentos likušas veikt korekcijas arī dzelzceļa investīciju projektos.

Foto: F64

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro