Arvien vairāk cilvēku izvēlas iespēju iepirkties “neklātienē” – interneta veikalos. Tam ir savas priekšrocības, kas galvenokārt saistītas ar ietaupītu laiku un enerģiju, kā arī ietaupītām finansēm. Mainoties iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem, arī pārtikas produktu iegāde notiek ne tikai tradicionāli veikalos, bet arvien vairāk arī internetā.
Interneta veikalos veiktie pirkumi bieži ir finansiāli izdevīgāki, un tā nav ekonomija uz preču kvalitāti, bet gan uz to, ka interneta veikalam nav dažādu telpu īres un darbinieku algu izmaksu, kas ļauj piedāvāt preces par zemākām cenām, neiekļaujot cenā tās izmaksas, kas jāiekļauj parastam veikalam, lai tas gūtu ienākumus no savas darbības.
Latvijas iedzīvotāji pirkumus galvenokārt veic Ķīnā, bet iecienīti ir arī Anglijas un Vācijas interneta veikali. “DHL Express” ir izpētījis, ka ik gadu globālā pārrobežu e-komercija pieaug par apmēram 25%, arī “Latvijas Pasts”, “DHL Latvia”, “DPD Latvija” pārstāvji ienākošo paciņu apjomu Latvijā pieaugumu lēš divciparu skaitļos, vienlaikus esot pārliecinātiem, ka 2018. gads būs pulka labāks par iepriekšējo, kas savukārt bija labāks par 2016. gadu.
Arī «Swedbank» klientu privātpersonu pirkumi populārākajos interneta veikalos ārpus Latvijas jau vairākus gadus aug ar divciparu skaitļiem, tāpat arī tradicionālie vietējie mazumtirgotāji nesnauž un attīsta tirdzniecību internetā un mobilajos veikalos, kas acīmredzot veiksmīgi konkurē ar tikai internetā tirgojošo uzņēmumu sniegumu.
Vispopulārākā pārtikas preču kategorija, ko cilvēki iegādājas internetā, ir piena produkti, ko savā pirkuma grozā iekļauj katrs otrais pircējs, vēsta interneta veikals Barbora.lv. Otra populārākā preču kategorija ir dārzeņi un augļi, ko iegādājas katrs trešais pircējs. Vispopulārākie produkti klientu vidū ir banāni, gurķi un tomāti. Vidēji viena pirkuma ietvaros iedzīvotāji “Barbora.lv” iegādājas 20 līdz 30 dažādus pārtikas produktus.
Paredzams, ka preču pasūtīšana internetā turpinās pieaugt, un ražotājiem jau tagad ir jārēķinās ar tirgus virzību un pircēju pieprasījumu pēc ātras un ērtas apkalpošanas, neizejot no mājām. Bieži vien iemesls, kādēļ cilvēki izvēlas neapmeklēt parastu veikalu vai lielveikalu, ir drūzma un garās rindas, kas lēni kustās uz priekšu. Robežas un priekšstati, kas agrāk saistījās ar drošību internetā un tā pieejamību, brūk ātros tempos. Šodien būtu grūti iedomāties kaut ko, ko nebūtu iespējams iegādāties interneta veikalos.
Foto: Pixabay