Baltijas pārtikas nozares izstāde “Riga Food”, kas nākamnedēļ starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks 23. reizi, šajā gadā pulcēs vairāk nekā 700 dalībniekus no Baltijas un daudzām citām – kopumā 37 valstīm, to intervijā Latvijas Radio atzina “Riga Food 2018” projekta vadītājs Rolands Nežborts.
Viņš norādīja, ka vairāk nekā 20 gados izstādes dalībnieku skaits ir būtiski audzis – 1996. gadā izstāde pulcēja nedaudz vairāk par 130 dalībniekiem tikai no Baltijas valstīm, bet šogad izstādē piedalās vairāk nekā 700 dalībnieki.
“Tas ir stabils skaitlis, kas ir jau faktiski nemainīgs jau otro gadu,” teica Nežborts, piebilstot, ka Latvijas ražotāji ir vairāk nekā 322 jeb 45% no kopējā dalībnieku skaita. Tāpat būs 163 Latvijas firmas, kas piedāvā ārvalstīs ražotu produkciju.
Izstādē piedalās 235 ārvalstu firmas, tostarp ir pasaulē lielas kompānijas, kas mēģina ienākt Latvijas tirgū. Tāpat izstādē būs 12 valstu nacionālie kopstendi, tostarp Krievijas, kas ar uzņēmumu kopstendu “Riga Food” piedalās pirmo reizi. Pirms vairākiem gadiem kaimiņvalsts uzņēmumi izstādē piedalījušies atsevišķi.
“Ja daudziem Eiropas un pasaules uzņēmumiem Baltija, tai skaitā Latvija, ir kā tilts uz Krieviju, tad, es domāju, ka mēs savukārt [Krievijas uzņēmumiem] esam kā tilts uz Eiropu,” sprieda Nežborts. Tāpat “Riga Food” jau piekto reizi būs Latvijas novadu stendi, kur savu produkciju piedāvās vairāk nekā 130 Latvijas mājražotāji. Mazie ražotāji piedāvās dažādus interesantus produktus. “Katru gadu mazie ražotāji parāda daudzas lietas, kas tiek radītas tieši Latvijā,” piebilda Nežborts.
Viņš atzina, ka šajā gadā samērā daudzi uzņēmumi izstādē piedāvā kafiju – to piedāvās vairāk nekā 20 firmas no ārvalstīm, tostarp Itālijas, Portugāles. Inovāciju stendā arvien vairāk parādās jaunradītie produkti. Šogad daudz produktu būs sportistiem. “Pirmo reizi varēs baudīt slieku proteīnu, ko ir radījusi Latvijas Lauksaimniecības universitāte,” atzina “Riga Food” projekta vadītājs.
Galvenais izstādes mērķis – piedāvāt vietu uzņēmumiem, kur veidot kontaktus, parādīt savus jaunākos produktus. “Protams, laipni gaidīti apmeklētāji, cilvēki, kam varētu interesēt jaunumi un inovācijas,” teica Nežborts.
Viņš atzina, ka pēc katras izstādes tiek apkopota statistika par tās apmeklētājiem, un saskaņā ar to 70% no “Riga Food” apmeklētājiem ir nozares profesionāļi. “Valstu skaits ir ļoti pārsteidzošs, jo šobrīd profesionālie apmeklētāji reģistrējušies no 60 pasaules valstīm,” teica projekta vadītājs.