Labklājības ministrija sveikusi 38 uzņēmumus, kuri savā ikdienas darbā īsteno ģimenei draudzīgus uzņēmējdarbības principus un šogad saņem Ģimenei draudzīga komersanta statusu.
“Interese par Ģimenei draudzīga uzņēmuma statusu arvien palielinās. Šajā sakarā mēs jau varam runāt par lielāku sociālo atbildību. Lai gan dažkārt darba devējam var šķist, ka laulība un bērni varētu traucēt darba kvalitātei, tieši ģimene ir katras stabilas, veselīgas sabiedrības pamats. Komersanti apzinās, ka laimīgs un apmierināts darbinieks, spēj sniegt lielāku pienesumu uzņēmumam. Un rezultātā iegūst visi!”, uzsver labklājības ministrs Jānis Reirs.
Ģimenei draudzīga komersanta statusu ieguvušie uzņēmumi saņem īpašu apliecību. Uzņēmumi arī uz gadu iegūst tiesības Ģimenei draudzīga komersanta logo izmantot savā uzņēmumā, interneta vietnē, plašsaziņas līdzekļos un darba sludinājumos. Pirms gada šādu statusu saņēma 31 uzņēmums.
Šogad Ģimenei draudzīga komersanta statusu saņēma SIA “Latvijas Mobilais Telefons”, AS “Latvenergo”, Rīgas Tehniskā universitāte, SIA “GRIFS AG”, SIA “CEMEX”, SIA “”Ventspils nafta” termināls”, SIA “RIMI Latvia”, AS “SEB banka”, AS “Swedbank”, Pašvaldības SIA “Ventspils reiss”, AS “4Finance”, SIA “LSC”, VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga””, AAS “Balta”, AS “Sadales tīkls”, VAS “Latvijas Dzelzceļš”, SIA “Coca-Cola HBC Latvia”, AS “Baltic International Bank”, SIA “Liepājas Enerģija”, SIA “Maxima Latvija”, AS “Rīgas Siltums”, SIA “Liepājas RAS”, SIA “Vidzemes slimnīca”, SIA “LDz Cargo”, SIA “Roche Latvija”, SIA “AE Partner”, SIA “Tele2”, Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola RISEBA, Valsts SIA “Latvijas Televīzija”, AS “Siguldas Būvmeistars”, AS “Augstsprieguma tīkls”, Pašvaldību uzņēmums SIA “ZAAO”, ERGO Insurance SE Latvijas filiāle, SIA “LDz ritošā sastāva serviss”, VAS “Latvijas Jūras administrācija”, SIA “Wunder Latvia”, SIA “FN-Serviss” un SIA “DHL Latvia”.
Ģimenei draudzīga komersanta statusu piešķir Labklājības ministrija. Šogad tas tiek pasniegts jau vienpadsmito reizi ar mērķi popularizēt ģimenei draudzīga uzņēmuma ideju un piesaistīt arvien jaunus uzņēmumus. Kopš 2011. gada uzņēmumi tiek apzināti sadarbībā ar Ilgtspējas indeksu, kopīgi izstrādājot un indeksa aptaujas anketā iekļaujot atbilstošus kritērijus par ģimenei draudzīgas politikas īstenošanu uzņēmumā. Viens no kritērijiem statusa piešķiršanai ir uzņēmuma orientācija uz efektīvu darba un ģimenes dzīves saskaņošanu, piemēram, nodrošinot attālinātā darba iespējas, elastīgu darba laiku. Tāpat vērtē arī nodarbināto veselības aizsardzību darbavietā, uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu, atbalsta nodrošināšanu bērniem un ģimenēm veltītiem pasākumiem, iesaistīšanos labdarībā. Tiek ņemta vērā arī uzņēmuma telpu un aprīkojuma atbilstību bērna vajadzībām. Ne mazāk būtiskas ir rūpes par klientiem, jo tās veicina uzņēmuma lojalitāti, kā arī sekmē tā reputāciju, tostarp arī starptautiskajos tirgos.