Kursēt sāk jaunie “Škoda” elektrovilcieni

Piektdien, 15. decembrī, pirmo reizi pasažierus pārvadās jaunie “Škoda” elektrovilcieni. Kā intervijā Latvijas Radio atklāja pasažieru pārvadātāja “Vivi” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, līdz gada beigām mērķis ir maršrutos laist 18 jaunos elektrovilcienus.

“Gadiem ilgušais vilcienu ceļš uz Latviju ir nonācis līdz kaut kādam finišam,” piebilda Grigulis.

Latvijā patlaban atrodas 20 jauno vilcienu sastāvi, tomēr tikai trīs vilcieni, kas piektdien pārvadās pasažierus, no kopumā 32 pasūtītajiem ir “Vivi” īpašumā. Pārējie vēl līdz pieņemšanas-nodošanas aktu parakstīšanai esot ražotāja “Škoda Vagonka” īpašumā.

Tāpat “Vivi” plānots – nākotnē uzņēmuma lietotnē varēs redzēt, kurus reisus izpildīs jaunie elektrovilcieni.

Katrs no jaunajiem vilcieniem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos būs klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Elektrovilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – signāla dzeltenā, antracīta pelēkā un tumši pelēkā. Dzeltenā tika izvēlēta kā akcenta krāsa, jo tā atbilst satiksmes nozares specifikai un ir vizuāli visnoturīgākā krāsa: 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos dzeltenā krāsa saglabā izteiksmīgumu un pamanāmību. Tā jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos. Pamatkrāsa – antracīta pelēkais – kalpo gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro