Lai stiprinātu savu pozīciju tirgū un turpinātu sadarbību tikai ar labākajiem kafijas piegādātājiem, Latvijas vadošās grauzdētavas Rocket Bean komanda šovasar devās uz Brazīlijas un Kolumbijas kafijas plantācijām pie saviem ilgtermiņa kafijas piegādātājiem un sadarbības partneriem. Ar viņiem kopā devās inspektors Jānis Brūvītis – tēls, kas ar nopietnību un nelielu ironiju mēģina izzināt, kādai jābūt Latvijas kafijas garšai. Šie meklējumi rezultēsies ar pavisam jaunu Rocket Bean kafiju Latvijas mazumtirdzniecības veikalos – kafiju ar īstenu Latvijas garšu.
Kafijas radīšanas process sākas nevis laboratorijā vai degustāciju zālē, bet Brazīlijas un Kolumbijas kafijas plantācijās, kur Rocket Bean komanda kopā ar inspektoru Jāni Brūvīti pētīja, kā aug kafija, kā tā tiek novākta, žāvēta un šķirota. Tika apmeklēti partneri, kuri reģionā pazīstami ar saviem augstajiem standartiem un izcilo kvalitāti. Brazīlijā šis partneris ir Pedro Veloso (Fazenda Capim Branco) un Kolumbijā – Cofinet. Šī pieredze kļuva par pamatu jaunai, unikālai kafijas izlasei, ar katram latvietim saprotamu garšu. Gada beigās šī pirmā īsteni latviskā kafija būs atrodama mazumtirdzniecības vietās visā Latvijā. Ceļojumā tapa arī četru sēriju video cikls “Meklēšanā: īstā Latvijas kafijas garša”, kura pirmā sērija jau skatāma vietnē istakafija.lv, kā arī Rocket Bean sociālajos kontos – YouTube, Facebook un Instagram.
Šobrīd uzņēmums strādā pie jaunās grauzdētavas un kafijas kompetences centra izveides, kas top kā daļa no 2,5 miljonus eiro vērta investīciju projekta ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda atbalstu. Mazumtirdzniecībai paredzētā kafija tiks grauzdēta tepat Rīgā, Rocket Bean jaunajā grauzdētavā. Kafija veikalos būs pieejama 2026.gadā, un tās garšas veidošanā tiks izmantoti gan tehniskie novērojumi, gan sajūtu pieraksti no ceļojuma pieredzes, gan 18 gadu laikā uzkrātā pieredze un zināšanas.
“Šādos braucienos mums ir svarīgi redzēt kafijas ražošanas ķēdi no plantācijas līdz krūzītei. Mēs sekojam līdzi metodēm, ražas apjomiem, kvalitātei un riskiem. Tiešās tikšanās ar partneriem palīdz veidot cieņpilnas ilgtermiņa attiecības un skaidrāk definēt mūsu prasības. Turklāt šāda pieredze paaugstina mūsu komandas speciālistu kvalifikāciju – redzēt kafijas novākšanu ar savām acīm nav tas pats, kas par to lasīt vai dzirdēt stāstu,” komentē Rocket Bean zīmola vadītājs Ancis Romanovskis.
Rocket Bean mērķis ir mainīt ierasto priekšstatu par kafiju Latvijā, piedāvājot augstvērtīgu, tepat grauzdētu kafiju ar izsekojamu izcelsmi un augstu pievienoto vērtību, lai stiprinātu vietējo ekonomiku un ļautu naudas apritei palikt Latvijā.
“Lielākā daļa Latvijā patērētās kafijas ir grauzdēta ārzemēs – šīs pupiņas tiek iepirktas kafijas audzētājvalsīts, grauzdētas Itālijā, Somijā, Dānijā vai kādā citā valstī un importētas Latvijā. Pievienotā vērtība produktam tiek radīta citur un no Latvijas ekonomikas aizplūst nauda. Mēs šo modeli mainām: sadarbojamies tieši ar pasaules labākajiem audzētājiem un grauzdējam tepat Rīgā, nodrošinot maksimālu svaigumu un aromātu, turklāt saglabājam naudu Latvijas ekonomikā,” komentē Rocket Bean vadītājs Vilmārs Vjakse.