LDz un Krievijas dzelzceļš apspriež pasažieru pārvadājumu maršrutu Sanktpēterburga-Kaļiņingrada

Latvijas un Krievijas dzelzceļa kompāniju vadība attālinātā sēdē ceturtdien, 27. novembrī, apsprieduši iespēju nākotnē ieviest pasažieru pārvadājumus maršrutā Sanktpēterburga – Kaļiņingrada, šķērsojot arī Latvijas teritoriju, informēja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) pārstāve Ella Pētermane.

VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda: “VAS “Latvijas dzelzceļš” pēdējā gada laikā būtisku uzmanību pievērš gan uzņēmuma mērķa tirgu diversifikācijai un jaunu klientu piesaistei, gan arī sadarbības paplašināšanai ar esošajiem sadarbības partneriem. Tikšanās laikā ar Krievijas dzelzceļa uzņēmuma vadību pārrunājām jaunas sadarbības iespējas un veidus, kā efektīvāk risināt aktuālos jautājumus”.

“Lai gan vīrusa pandēmijas rezultātā starptautiskie pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu pašlaik netiek veikti, sarunas laikā apspriedām arī iespēju nākotnē ieviest pasažieru pārvadājumus maršrutā Sanktpēterburga – Kaļiņingrada, šķērsojot arī Latvijas teritoriju. “Latvijas dzelzceļš” ir sācis darbu pie jautājumiem, kas saistīti ar maršruta saskaņošanu, un sarunas laikā vienojāmies, ka nākamajā gadā darbs pie šī projekta turpināsies,” stāsta Kleinbergs.

Lai veicinātu dzelzceļa pārvadājumu konkurētspēju un, tādējādi, palielinātu kravu apjomus, “Latvijas dzelzceļa” un Krievijas dzelzceļa uzņēmumu vadība vienojās, ka ir nepieciešams gan izstrādāt un īstenot jaunus projektus, gan arī kopīgi strādāt pie normatīvo procedūru vienkāršošanas. Ņemot vērā arvien lielāku virzību uz dabai draudzīgākiem transportēšanas veidiem, šis būtu būtisks priekšnoteikums, lai notiktu kravu pārnese no autotransporta uz dzelzceļu.

Lai spēcinātu sadarbību, pēdējā laikā ir notikušas vairākas VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga augsta līmeņa tikšanās ar Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem. Ciešākas savstarpējās sadarbības iespējas tika pārrunātas arī novembra sākumā notikušajā attālinātajā Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes plenārsesijā, kur viens no aktuālajiem jautājumiem bija par infrastruktūras kapacitātes palielināšanu pārvadājumiem no Āzijas uz Eiropu.

“LDz šogad ir pievienojies Ziemeļjūras-Baltijas jūras dzelzceļa kravu pārvadājumu koridoram, vienlaikus pēc mūsu iniciatīvas koridors ir pagarināts līdz Baltkrievijai un Krievijai. Tādējādi savienojums cauri Rīgai ir kļuvis par nozīmīgu Eiropas kravu pārvadājumu koridora daļu, nodrošinot savienojumus ar Ķīnu. Šī tranzītceļa izmantošana, nogādājot kravas līdz Latvijas ostām, un tālāk uz Eiropas rietumiem vai Skandināviju, varētu sadalīt noslodzi ar citiem intensīvi izmantotajiem koridoriem un piesaistīt vairāk kravu,” pauž Kleinbergs.

Komentāri