Reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkums ir korupcija, kas stimulē pasažieru pārvadājumu kvalitātes būtisku pasliktināšanos, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Viņš atgādināja, ka SIA “Autotransporta direkcijas” izsludinātājā iepirkumā par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, kurā paredzēta pārvadājumu tiesību piešķiršana nākamajiem 10 gadiem, par uzvarētāju Ventspils lotē atzīts AS ”Talsu autotransports”.
“Tad, kad satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) rudenī bija Ventspilī, mēs vērsām viņa uzmanību uz to, ka iepirkuma nolikums ir ļoti nepilnīgs un ka nolikums pieļauj pasažieru pārvadājumu kvalitātes pasliktināšanos. Diemžēl šī iepirkuma nolikumā ir iestrādātas prasības, kas jāvērtē kā neatbilstošas gan pēc manām, gan vairāku pasažieru pārvadātāju domām,” uzsvēra Lembergs.
Pēc viņa sacītā, tā, piemēram, nolikumā nav norādīta kā obligāta prasība, lai starppilsētu pārvadājumos būtu bagāžu nodalījums vai atgāžami sēdekļi, lai gan pat vecākos Ikarusos bija atgāžami sēdekļi. Tāpat nav izvirzītas faktiski nekādas kvalitātes prasības.
“Faktiski konkursa rezultāti būtu jāatceļ, jo nolikums neatbilst ne tikai nākotnes, bet arī mūsdienu prasībām,” uzsvēra Lembergs, piebilstot, ka, piemēram, “Ventspils reiss” pārvadā pasažierus ar autobusiem, kur ir 69 sēdvietas, bet konkursā var startēt arī ar 39 sēdvietām.
“Mēs uzskatām, ka aiz tā visa stāv liela mēroga korupcija, jo šāda veida dīvaini nosacījumi, kas pieļauj pakalpojumā zemākas kvalitātes autobusus nekā ungāru Ikarusi pirms 30 gadiem – tur nevar būt vienkārša loģika, vien tikai korupcijas loģika,” uzsvēra Lembergs.
Kā zināms, sabiedrībā plašu rezonansi izsaucis “Autotransporta direkcijas” iepirkuma konkursa rezultāts, saskaņā ar kuru vairākas pieredzes bagātas sabiedriskā transporta pakalpojumu firmas palikušais aiz svītras, kamēr priekšroka dota uzņēmumiem ar reputācijas un nodokļu parādu problēmām.