Lembergs: Deglava tilts ir ķīlnieks cīņā par varu Rīgā

Situācija ar Deglava tiltu ir politiskais šovs par to, kurš iegūs varu Rīgas domē, uzskata Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Pēc viņa sacītā, “notiekošais ap Deglava tiltu ir tīrākais politiskais šovs, kurā tādiem elementiem [kā tilta slēgšana] vispār nevajadzētu būt”.

Lembergs norādīja uz to, ka liela daļa Latvijas valstij piederošo tiltu šobrīd ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Proti, par sliktā stāvoklī esošiem atzīti 35% tilti, savukārt kā ļoti slikti novērtēti 12% jeb aptuveni 120 tilti. “Tie ir slēgti? Nē. Kur ir iekšlietu ministru pavēle slēgt šos ļoti sliktos tiltus? Un kur ir pavēle slēgt vēl 340 sliktos tiltus? 120 tilti ir ļoti sliktā stāvoklī. Tur tas šovs kaut kā nav, bet te, par vienu Deglava tiltu, ir,” uzsvēra politiķis.

Runājot konkrēti par Deglava tiltu, Lembergs uzsvēra, ka lēmumu par tā slēgšanu pieņēmis nevis policijas priekšnieks Ints Ķuzis, bet iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV). “Kāpēc pieņēma? Tāpēc, ka notiek politiska cīņa par varu Rīgā. Deglava tilts ir ķīlnieks politiskajai cīņai par varu Rīgas domē, kur no vienas puses ir “Saskaņa” un “Gods kalpot Rīgai”, bet no otras puses ir “Vienotība”, “Attīstībai/Par!”, “Jaunā konservatīvā partijā” un KPV LV, kā arī Nacionālā apvienība. No kuras partijas iekšlietu ministrs? No Kaimiņa partijas,” norādīja Lembergs.

Pēc viņa sacītā, faktiskā situācija ar Deglava tiltu nav tik sliktam kā to mēģina iegalvot Rīgas domes opozīcija. “Deglava tiltam ir sagatavots tehniskais projekts tā rekonstrukcijai. Lai šo rekonstrukciju veiktu, bija nepieciešams atbrīvot tilta apakšu no visādām būdām. Kad tās būdas novāca nost, pavērās virkne balstu, kuriem tas betons ir nodrupis, atklājot armatūru. Bet, lai noteiktu tilta nestspēju, ir jāveic zināmas inženiertehniskās procedūras,” skaidroja politiķis, norādot, ka tas, ja tilts ir sliktā stāvoklī, nenozīmē, ka par to nedrīkst braukt.

“Vienkārši tiltam ir pieļaujamā maksimālā slodze, un tad, ja viņam ir kādas problēmas, tad šī slodze tiek samazināta. Jo galīgi jau Deglava tilts nav slēgts, pa to pārvietojas gājēji un riteņbraucēji. […] Bet tas viss diskreditē Latvijas valsti,” uzsvēra Ventspils mērs.

Viņš norādīja, ka katram tiltam ir īpašnieks, kuram arī par to ir jāatbild. “Šim tiltam īpašnieks ir Rīgas pilsētas dome. Un otrs, kam ir jāveic kontrole, ir Rīgas pilsētas būvvaldei. Tā nav policijas kompetence. Ja Būvniecības valsts kontroles birojam ir aizdomas, tad tam ir jāpasūta attiecīga ekspertīze un uz tā pamata jāpieņem lēmums,” norādīja Lembergs.

“Skaidrs, ka tas tilts ir jāremontē. Lēmumu, kā ekspluatēt Deglava tiltu ir jāpieņem Rīgas domei vai Rīgas būvvaldei. Un nedrīkst pīt iekšā inženierbūves politiskajā cīņā par varu Rīgas domē,” savu viedokli pauda politiķis.

Kā zināms, no ceturtdienas, 25. aprīļa, slēgta satiksme pār Deglava tiltu. Šāds lēmums pieņemts pēc Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) ekspertu secinājuma par Augusta Deglava ielas pārvada Rīgā bīstamo stāvokli.

Foto: F64

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro