Mācību gadu, visticamāk, vajadzēs pagarināt – aktuāls ir jautājums – par cik lielu laika periodu, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
“Kā jau es teicu – aprīļa beigās un maijā sākumā mēs vērtēsim, kā skolēni, kā arī piecgadnieki un sešgadnieki būs apguvuši mācību programmu šī mēneša laikā, lai varētu vērtēt, pa cik vajadzētu pagarināt mācību gadu,” norādīja Lembergs.
Viņš pauda pārliecību, ka mācību gadu, visticamāk, nāksies pagarināt. “Pēc manām domām, mācību programmu apguvē nedrīkst būt kaut kāds caurums, kas vēlāk iespaidos kopējās programmas apguvi,” piebilda Lembergs.
Lembergs jau iepriekš norādīja, ka no tā, ka pedagogu, vecāku un bērnu sagatavotība mācībām attālināti ir ļoti atšķirīga, bērnu izglītība nedrīkst ciest.
“Pēc manām domām, uz aprīļa beigām vajadzētu piedāvāt, kā tiks novērtēti šīs attālinātās izglītošanas rezultāti – vai mācību programmas attālināti tiek apgūtas tādā pat apjomā kā mācoties klātienē,” sacīja Lembergs.
Ventspils mērs pamatoti uzskata, ka attālināti mācoties nav iespējams apgūt tik daudz, kā mācoties klātienē. “Tad jautājums ir tāds – cik ir tas iztrūkums programmas apguvē – vai tie ir 20%, 30% vai 50%, un tad vajadzētu lemt par to, vai mācību gads tiek pagarināts vai mācību gads tiek sākts ātrāk, bet neapšaubāmi, ka tas caurums izglītības programmas apguvē būtu obligāti aizpildāms ar nepieciešamajām zināšanām,” uzsvēra Lembergs.
“Pēc manām domām, vajadzētu obligāti novērtēt šo programmas apguvi un tad lemt, kā rīkoties tālāk. Bet nekādā gadījumā nevajadzētu šo problēmu paslaucīt zem tepiķa, uzskatot, ka visa Latvija vienā dienā pārgāja uz attālināto izglītību,” piebilda Lembergs.
Kā zināms, ņemot vērā koronavīrusa Covid-19 izraisīto situāciju pasaulē un riskus Latvijā, valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija līdz 12. maijam. Lai ierobežotu koronavīrusa izplatību, ārkārtas situācijas laikā tiek īstenoti vairāki piesardzības pasākumi, tostarp mācību process izglītības iestādēs tiek organizēts attālināti.
Foto: F64