Lai glābtu VAS “Latvijas dzelzceļš”, valstij būs divas iespējas – vai nu palielināt maksu par infrastruktūru vai finansēt uzņēmumu no valsts budžeta, uzskata Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Lembergs norādīja, ka situācija “Latvijas dzelzceļā” turpina pasliktināties. “2019. gads ir bijis ļoti slikts. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāto kravu apjoms ir samazinājies par 16,9 %,” uzsvēra politiķis.
Pēc viņa sacītā, masveida darbinieku atlaišana “Latvijas dzelzceļā” skar 21 pašvaldību, tai skaitā Ventspils pilsētu. “Pirmie divi mēneši šogad ir ar būtisku kritumu,” piebilda Ventspils mērs.
Lembergs uzsvēra, ka “mēs šobrīd pļaujam to ražu, ko sēja Kariņa valdība”: “Un pļausim arī turpmāk, līdz ar to valstij ir divas iespējas – pirmā iespēja ir palielināt maksu par infrastruktūru un līdz ar to vispār pārtraukt kravu pārvadājumus pa dzelzceļu un otrs – finansēt dzelzceļa infrastruktūru no valsts budžetā, kam ir vajadzīgi papildus līdzekļi 50 miljoni eiro gadā.”
Līdz ar to, pēc viņa sacīta, šī tuvredzīgā politika, kas realizēta pēdējo trīspadsmit mēnešu laikā, dod ārkārtīgi sliktus rezultātus. “Tas būtiski negatīvi ietekmēs transporta mezglu pilsētā un dzelzceļu kopumā,” piebilda Ventspils mērs.
“Viņi paredz, ka šajā gadā ieņēmumi samazināsies par 41 miljonu eiro, bet droši vien, ka tā summa būs lielāka,” prognozēja Lembergs.
Kā zināms, 2019. gadā ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 118 milj. tonnu kravu, kas ir par 10,7 milj. tonnu jeb 8,3 % mazāk nekā 2018. gadā, kad kravu pārvadājumu apjomi bija pēdējos piecos gados augstākie, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Foto: F64