Lembergs: Ventspils brīvostas valde, kurā nav pašvaldības pārstāvju, panākusi kravu samazinājumu par 41%
Kravu apgrozījuma kritums 41% apmērā Ventspils ostā nav attaisnojams, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Kā zināms, Ventspils ostas termināļos šogad pirmajos piecos mēnešos tika pārkrauts 5,91 miljoni tonnu kravu, kas ir par 41% mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.
“Līdz pagājuša gada decembrim Ventspils brīvostas valdi vadīju es un mans vietnieks bija Jānis Vītoliņš, bet kopš decembra brīvostu vada Strautmane, [satiksmes ministra] Linkaita un Jaunās konservatīvās partijas pārstāve, un vietnieks Vītoliņa vietā ir Kristovskis. Šis tandēms nodrošināja 41% kravu kritumu, ar ko es varu viņus arī apsveikt, jo viņi savu mērķi ir sasnieguši. Samazināt kravu apgrozījumu par 41% – tas, protams, ir izcils sasniegums,” komentēja Lembergs.
“Viņi tam meklē attaisnojumus, bet attaisnojumu tur nav – viņi ir sagrāvuši ticību Ventspils ostai un brīvostas pārvaldei, un klienti neriskē strādāt ar ostu, brīvostu un termināļiem, kur vadībā ir Jaunā konservatīvā partija, Kristovskis kā Jaunā Vienotība, kas ir kategoriski pret sadarbību ar Krieviju un Baltkrieviju,” sacīja Lembergs.
“Līdz ar to šī atturēšanās sadarboties ar Ventspils ostu ir stingra un nedomāju, ka tur kaut kas var mainīties,” piebilda politiķis.
Viņš to salīdzināja ar tējas glāzē ielietu eļļu: “Jūs varat to tēju izliet ārā, bet, ielejot jaunu, tā eļļas smaka tāpat tur paliks. Tāpat ir ar Ventspils ostu. Pat, ja es šobrīd atgriežos savā amatā un Vītoliņš atkal ir kā vietnieks, es nevaru pateikt, cik mēnešu laikā to iespējams vērst par labu.”
Viņš atgādināja pazīstamo krievu teicienu “ломать — не строить”, kas latviski nozīmē – “lauzt nenozīmē būvēt”. “Un šis ir tas gadījums, kad salauzt var dažu dienu laikā, bet, lai uzbūvētu kaut ko jaunu, tam var nepietikt cilvēka mūža,” sacīja politiķis.