SIA “Rīgas satiksme” pagarināja pilotprojekta termiņu līdz decembra beigām, kura laikā 10., 20., 28., un 60.autobusa, kā arī 1.trolejbusa maršrutā pasažieru iekāpšana notiks tikai pa transportlīdzekļa priekšējām durvīm, savukārt izkāpšana – pa vidējām un aizmugures durvīm.
Pilotprojekts, tiek pagarināts līdz decembra beigām, jo līdzšinējie dati uzrādījuši ļoti labus rezultātus un liecina, ka e-talona reģistrācija minētajos maršrutos ir palielinājusies par vairāk nekā 20%, kas pārsniedz uzstādīto mērķi, sacīja Zaķis. Tāpat, projektu turpina, lai pārbaudītu, kā minētā kārtība darbosies rudenī, kad transportā pārvietojas lielāks pasažieru skaits.
Kā ziņots, 8. jūlijā tika uzsākts pilotprojekts, kurā 1. trolejbusa, 10., 20., 28. un 60. autobusa maršrutā pasažieru iekāpšana notiek tikai pa priekšējām durvīm, savukārt izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm. Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles, tādējādi vadītājs seko līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nav mainīta un notiek pa vidējām durvīm.
Zaķis stāstīja, ka pilotprojekta, mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu, samazinātu bezbiļetnieku skaitu, kā arī veiktu precīzu pasažieru uzskaiti, kas jānodrošina saskaņā ar Latvijas normatīvajiem aktiem. Pilotprojekta ietvaros plānots arī transporta līdzeklī samazināt to personu skaitu, kuri pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.
1.trolejbusa un 10., 20., 28., un 60.autobusa maršruti izvēlēti, jo tajos veikto reģistrāciju skaits ir salīdzinoši neliels.
Pagājušā gada jūlijā un augustā 1.trolejbusa maršrutā tika pārvadāti 41 802 pasažieri, 10.autobusa maršrutā 46 019, 20.autobusa maršrutā 54 849, 28.autobusa maršrutā 37 130, bet 60.autobusa maršrutā – 49 720 pasažieri, norāda uzņēmumā.
Foto: F64