Ceturtdien, 21. septembrī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2023, kurā uzstājās savas jomas vadošie eksperti, runājot par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas jomā. Eksperti sniedza plašāku ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās pārdošanas metodes un kā veiksmīgāk tās realizēt dzīvē, kā arī tajā, kā nodrošināt izcilu klientu apkalpošanu. Konferencē piedalījās arī “Pārdošanas Guru” konkursa uzvarētājs Vigants Lesausks, kas iepazīstināja ar to, kā veidot attiecības tā, lai klients vienmēr ieraudzītu vērtību un nestrīdētos par cenu vai rēķina apmaksu.
Viņš norādīja, ka mākslas pārdot pamatā ir disciplīna, neatlaidība un drosme.
“Konsultatīvā pārdošanas pamatā ir attiecību nodibināšana – mēs nevaram pārdot neko, ja mums nav uzticības viesošas attiecības ar klientiem. Tāpat svarīga ir klientu vajadzību saprašana, kur pārdevēji visbiežāk pieļauj kļūdas, priekšplānā izvirzot uzmācīgu pārdošanu, nevis klientu vajadzību izprašanu,” norādīja V. Lesausks.
Viņš turpināja, ka izprotot klientu vajadzības, iespējams piedāvāt risinājumus un produktus. “Risinājumu ir vērtīgi personalizēt,” piebilda eksperts.
Tāpat nozīmīga ir darījumu noslēgšana un jaunu attiecību veidošana: “Nekautrējieties uzdot, kas man ir jāizdara, lai tu parakstītu līgumu? Tāpat nekautrējieties veidot jaunas attiecības, prasot, kam vēl šis pakalpojums ir nepieciešams? Šie ir pavisam vienkārši soļi.”
“Ja gribat, lai rezultāts būtu labs, ejiet medībās. Izvēlies lielākos klientus, kurus tu spēj apkalpot. Klienti var būt arī mazāki, ja ir ar zināmiem vārdiem. Darījumi var būt pavisam mazi, bet kritiski svarīga ir atgriezeniskā saite un ticība sev,” uzsvēra pārdošanas treneris.
Tāpat svarīgi ir padomāt par savu tēlu: “Jebkuras attiecības ir risks. Uztaisiet gan savus personīgos profilus, gan uzņēmumu profilus. Ar personīgo profilu tu demonstrē, ka esi eksperts savā jomā. Esiet skaisti un patiesi, piedomājiet pie tā, kā izskatieties sociālajos tīklos. Tāpat esiet aktīvs – piedalīties konferencēs un dalieties ar savām zināšanām.”
PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2023 piedalījās arī izaugsmes entuziasts, trīs grāmatu autors, “‘ShowAndTell.lv” video aģentūras radītājs, Ventspils Augstskolas “Start-Up vadītāju” bakalaura programmas mentors Āris Birze, apmācību aģentūras “Master Training” dibinātājs Kārlis Apkalns, pārdošanas treneris, organizāciju psiholoģe, mācību vadītāja, Izglītojošo spēļu un metožu asociācijas līdzdibinātāja Zane Veinberga, uzņēmējs, Vadītāju Skolas vadītājs Kaspars Cveiģelis, SIA Gadgets valdes priekšsēdētājs Arturs Štamers, “Printful” klientu panākumu komandas vadītājs Dans Rozentāls, biznesa vadības sistēmu izstrādes uzņēmuma “Excellent Latvia” biznesa attīstības vadītājs Kārlis Klovāns, kā arī SIA “Pārdošanas skola” vadītājs un dibinātājs, Biznesa Vadības koledžas lektors, pārdošanas treneris “Sales GURU” Jānis Viegliņš.