Pētījums: 72% iedzīvotāju sagaida zemākas cenas pašmāju produkcijai

Lai motivētu biežāk iegādāties Latvijā ražotu produkciju, vairākums iedzīvotāju (72%) atzinuši, ka nepieciešams samazināt gala cenu patērētājiem, secināts nozares pētījumā “Maxima mazumtirdzniecības kompass”. Līdztekus teju puse (46%) respondentu uzskata, ka vietējās produkcijas noietu veicinātu plašāka Latvijas ražojumu pieejamība veikalos un lielajos tirdzniecības tīklos, savukārt nepilni 40% pauduši viedokli, ka pašmāju produkti veikalu plauktos būtu vairāk jāizceļ.

Tieši jaunākā paaudze aktīvi iestājusies par iedzīvotāju informētības līmeņa veicināšanu – 44% respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem uzskata, ka iedzīvotāji vairāk jāizglīto par Latvijas ražotāju atbalsta priekšrocībām, bet vairāk nekā puse (56%) jauniešu iezīmējusi nepieciešamību pēc vietējo produktu izcelšanas veikalu plauktos, tādējādi padarot tos atpazīstamākus un labāk pamanāmus.

Vienlaikus jaunās paaudzes rīcība atpaliek no vēlamā – tikai 11% jauniešu sākuši biežāk iegādāties vietējo produkciju Covid-19 uzliesmojuma laikā. Lielu lomu šeit, iespējams, spēlē cenas faktors, kas ir viens no svarīgākajiem aspektiem produktu izvēles brīdī. Veicinot ikdienā nepieciešamo pārtikas produktu pieejamību ikvienam Latvijas iedzīvotājam, neatkarīgi no viņa ienākumu līmeņa, “Maxima Latvija” realizējusi iniciatīvu par PVN samazināšanu augļiem, ogām un dārzeņiem, kopā ar Latvijas ražotājiem strādājot pie PVN samazināšanas arī tādām svaigo produktu grupām kā maize, piens, gaļa u.c.

“Pētījuma ietvaros esam pārliecinājušies, ka iedzīvotājiem vietējo produktu iegāde ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, turklāt šie produkti saistās ne tikai ar vietējo garšu, tradīcijām un māju sajūtu, bet arī kvalitāti. Neraugoties uz produktu patriotismu, kas valda gaisā, iedzīvotāji atzinuši, ka papildu motivāciju vietējo produktu iegādei sniegtu arī vairāki ārējie faktori, kā sortimenta dažādība un cena. Tas saskan arī ar “Maxima Latvija” redzējumu – jau kopš 2018. gada esam mērķtiecīgi samazinājuši produktu cenas, tādējādi bremzējot inflācijas pieaugumu valstī. Piemēram, šī gada decembrī inflācija pārtikai, tabakai un alkoholiskajiem izstrādājumiem valstī kopumā bija 1,5%, bet Maxima veikalos iekšējās inflācijas tempus izdevās samazināt līdz pat 0,5%,” stāsta Jeļena Popjonoka, „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore.

Eksperte piebilst, ka vietējās pārtikas noietu tāpat veicina arī Latvijas produkcijas marķēšana un regulāras informatīvās kampaņas. “Jau šobrīd katrs trešais pārtikas produkts “Maxima” veikalos ir ražots Latvijā un vietējie produkti veido aptuveni pusi no pārdoto preču daudzuma, tādējādi piedāvājot pircējiem plašu vietējo produktu izvēli un nodrošinot, ka, dodoties uz veikalu pēc pārtikas, pircējs savu izvēli veiks tieši par labu pašmāju produktiem,” tā J. Popjonoka.

Ar jaunāko “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Produktu patriotisms – kurš ir patiesais labuma guvējs? Iedzīvotāji, ekonomika un vide” var iepazīties šeit:https://www.maxima.lv/par-uznemumu/kompass

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 12 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada septembrī. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta produktu patriotisma tēmai, noskaidrojot iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, izvēloties starp vietējiem un ārzemju produktiem.

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro