Noslēgumam tuvojas kārtējais elektrovilcienu iepirkums – apzināti četri pretendenti, kuri ir tikuši līdz noslēdzošajai kārtai un paredzams, ka pirmajiem vilcieniem būtu jābūt piegādātiem 2020. gada beigās. Par to intervijā Latvijas Radio informēja “Pasažieru vilciens” (PV) valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
“Pasažieru vilciens” šogad plāno noslēgt jauno elektrovilcienu iepirkuma procedūru un parakstīt līgumu par 32 elektrovilcienu sastāvu piegādi. Kā informēja, Griguls, ir pabeigta tehnisko piedāvājumu vērtēšanu, un pretendentiem ir nosūtīts uzaicinājums līdz 6. augustam iesniegt finanšu piedāvājumus vilcienu piegādei.
Pēc viņa sacītā, cena nebūs svarīgākais vērtēšanas kritērijs. “Protams, cena ir viens no kritērijiem. Svarīgākais, ko mēs izvērtējam – vilciena izmaksas, kādas tās būs visā dzīves ciklā. Lai nebūtu situācijas, ka mēs nopērkam ļoti lētus vilcienus, bet tomēr ekspluatācija būtu ļoti dārga. Vai pretēji – dārgi vilcieni, kuriem būtu lēta ekspluatācija. Svarīgākais kritērijs ir vienas sēdvietas izmaksas pilnā dzīves ciklā, tas ir 35 gados,” klāstīja Grigulis.
Vaicāts, kad pasažieri varētu sagaidīt pirmos jaunos vilcienus, Grigulis atklāja, ka pirmajiem vilcieniem būtu jābūt piegādātiem 2020. gada beigās. Kopumā visi 32 vilcieni būtu jāpiegādā līdz 2023. gada beigām. “Tas ir saistīts arī ar plānoto elektrifikācijas projektu,jo, ja šāds projekts tiek uzsākts, arī iepirkuma rezultātā esam paredzējuši iespēju šos vilcienus pielāgot, lai viņi varētu tikt ekspluatēti arī šajās līnijās, ka vēl tiks elektrificētas,” skaidroja PV valdes priekšsēdētājs.
Neraugoties uz jau vairākām izgāšanām saistībā ar vilcienu iepirkumu, Grigulis ir pārliecināts, ka jau 2020. gadā Latvijā pasažieri varēs pārvietoties jau jauniem vilcieniem. “Mēs esam skrupulozi piegājuši katram procesa posmam un esam pārliecināti, ka tiešām šoreiz tie piedāvājumi būs kvalitatīvi iesniegti un tajā brīdi tad mēs varēsim noslēgt līgumu,” sacīja PV valdes priekšsēdētājs.
Kā zināms, saskaņā ar sākotnējo plānu pirmajam jaunajam elektrovilcienam bija jāsāk kursēt 2012. gada beigās. Tagad atsācies trešais mēģinājums tikt pie jaunajiem elektrovilcieniem.
Foto: Pixabay