Rimi meklē vietējos diētisko un bioloģisko produktu ražotājus vairākās produktu kategorijās

Rimi sortiments katru gadu tiek papildināts ar produktiem, ko piegādā vairāki desmiti jaunu vietējo ražotāju. Lai arī ražotāji samērā aktīvi uzrunā lielveikalu ar savu produktu piedāvājumiem un ļoti aktīvi konkurē tradicionālo produktu kategorijās, iezīmējas tendence, ka nenosegtas paliek daudzas mūsdienu pircēju pieprasījumā aktuālas jaunu produktu nišas. Šobrīd vislielākais pieprasījums ir pēc tītara un citām diētiskajām gaļām, kazas piena produktiem un vegāniem un veģetāriešiem piemērota uztura, tāpat vienmēr aktuāli ir arī bioloģiski audzēti vietējie augļi un dārzeņi.

Konkurence tradicionālo produktu kategorijās ir liela – pārskata laikā, kas tiek veikts reizi gadā, vienā kategorijā var ienākt ļoti daudz piedāvājumu, piemēram, vairāki simti desu. Tikmēr Rimi veikalu plauktos ir vieta arī jauniem un mazāk zināmiem zīmoliem, kas spēj piedāvāt aktuālus, inovatīvus, kvalitātes prasībām atbilstošus produktus un nodrošināt pastāvīgas piegādes.Šobrīd vien tiek meklēti piegādātāji vismaz 10 produktu kategorijās.

“Kategorijas, kurās šobrīd meklējam vietējos piegādātājus, ir gaļa – trusis, jērs, kā arī tītara gaļas produkti. Tāpat aktuālas ir bezlaktozes un bezglutēna kategorijas, kā arī, kazas piena produkti – sieri, jogurti. Trešā niša ir piedāvājums veģetāriešiem un vegāniem, kur it kā visu laiku parādās dažādi jaunumi, bet attīstām beyond meat jeb “labāks par gaļu” kategoriju – gaļas aizstājēju ar pievienoto vērtību. Ārvalstu ražotāju alternatīvas izvēlamies lielākoties vietējā piedāvājuma trūkuma dēļ. Pat ja atsevišķās kategorijās vietējo produktu izmaksas ir lielākas nekā importēto ražojumu izmaksas, pircēji novērtē vietējo produktu kvalitāti un garšu, tāpēc priekšroku dodam vietējiem,” stāsta Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.

Galvenais šķērslis, kas liedz vietējiem ražotājiem iekļūt Rimi sortimentā, ir laušanās slēgtās durvīs, mēģinot piedāvāt vēl vienu produktu, kam ir jau simtiem analogu: vēl vienu desu, vēl vienu ūdens veidu utt. “Skaidrs, ka radīt inovatīvu produktu vai izaudzēt bioloģisku ābolu nav viegli, taču tieši to sagaida pircēji. Arī kvalitātes prasības ir augstas, bet, ja ir lieliska ideja, mūsu speciālisti palīdzēs to sakārtot. Nu jau iecienītie zīmoli Rūdolfs un Avenei fantastiskus produktus radījuši savās mājas virtuvēs un kopā ar Rimi speciālistiem tos pozicionējuši tirgū. Viegli tas nav, taču var dot labu atspēriena platformu – piemēram, Karavela zivju konservi šobrīd ir nopērkami Rimi mātes kompānijas ICA veikalos Zviedrijā,” saka Milans Blūms.

Kopējais laiks no iepazīšanās brīža līdz produkta ienākšanai lielveikala sortimentā ir apmēram 6–9 mēneši. Ātrāk var iekļūt konceptveikala Klēts apritē, kur arī ir izredzes iekļūt vietējiem ražotājiem, kuri piedāvā labu, kvalitatīvu produktu ar nelielu ražošanas apjomu. Ražotājiem, kuri vēlas sadarboties, ieteicams sazināties ar Rimi speciālistiem, kuri sniegs visu nepieciešamo informāciju par kvalitātes prasībām un nepieciešamajiem sagatavošanās darbiem.

Tāpat Rimi vietējo ražotāju atbalstam veltītās kampaņas Audzē Latviju ietvaros 12. oktobrī tiešsaistē rīkos jauno pārtikas ražotāju attīstības forumu. Tajā kopā ar vietējiem uzņēmumiem – nozares pārstāvjiem un pārtikas ražotājiem – tiks aktualizētas tādas tēmas kā pircēju pieprasījuma tendences, Latvijas pārtikas ražošanas nozares nenovērtētais potenciāls, priekšnoteikumi, lai produkts gūtu starptautiskus panākumus, investīciju perspektīvas un tendences pārtikas nozarē Baltijā un pasaulē u. c.

Jaunie un arī pašā attīstības ceļa sākumā esošie pārtikas ražotāji aicināti iepazīties ar jauno pārtikas ražotāju attīstības foruma Audzē Latviju programmu un reģistrēties dalībai tajā, apmeklējot interneta vietni www.rimi.lv/audzelatviju. Forums norisināsies tiešsaistē, un dalība tajā ir bez maksas.

Komentāri