Tikai 10% vecāku ir būtiskas bērnus atzīmes liecībā un eksāmenos pēc skolas absolvēšanas, liecina “Tele2” sadarbībā ar “Norstat Latvija” veiktais pētījums “Vecāku skolu izvēles kritēriji un gaidas”. Vecāki daudz vairāk sagaida, ka bērnam pēc skolas beigšanas būs vēlme mācīties un attīstīties (50%), spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus (49%), kritiski domāt un risināt problēmas (48%), emocionālā noturība un spēja tikt galā ar stresu, izaicinājumiem (44%), kā arī atbildības sajūta par sevi un saviem lēmumiem (42%).
Iepriekš minētais norāda uz to, ka vecākiem nav tik būtiski konkrēti vērtējumi, bet bērna sagatavotība turpmākajai dzīvei un attīstītas power skills jeb caurviju prasmes, ko 54% vecāku uzskata par skolas galveno uzdevumu. Tikai 8% vecāku uzskata, ka akadēmiskajām zināšanām ir jābūt skolas galvenajai funkcijai.
“Pētījums rāda, ka 35% vecāku uzskata, ka skolas galvenais uzdevums ir nodrošināt saikni starp akadēmiskām zināšanām ar praktiskām iemaņām dzīvei. Tas apliecina, ka vecāki vēlas redzēt savus bērnus pēc skolas absolvēšanas gan ar spēcīgām caurviju prasmēm, gan labi sagatavotus tālākajai izglītības iegūšanai, un vecākiem svarīgas ir abas šīs jomas. Tas nozīmē saglabāt akadēmisko zināšanu apguvi, pievienojot caurviju prasmju attīstīšanu. Vecāki uzskata, ka tieši caurviju prasmju attīstīšana skolā labāk sagatavotu bērnus viņu tālākajai profesionālajai un privātajai dzīvei, kas šobrīd katra piektā vecāka ieskatā netiek darīts,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Mēs jau 18. gadu nākam talkā skolām, rīkojot “Čē Čē Čempionātu”, kas ir Latvijā ilgstošākā izglītības iniciatīva un kas būtiski veicina nākotnes sabiedrības prasmju attīstību un Latvijas ekonomikas izaugsmi, jo tajā skolēni aizraujošos uzdevumos pārbauda ne tikai savas klases saliedētību un komandas spēku, bet katrs arī attīsta caurviju prasmes, kas jauniešiem būs svarīgas gan profesionālajās gaitās, gan personīgajā dzīvē. Šogad Čempionātā piedalīsies katrs piektais Latvijas skolēns.”
“Izglītības un zinātnes ministrijai izglītības ekosistēmas un kvalitatīvas izglītības attīstībā ir ļoti nozīmīgs vecāku un skolēnu viedoklis un līdzdalība, lai mēs veidotu vienotu izpratni par to, kas ir laba skola katram bērnam. Esmu gandarīta, ka desmitiem tūkstošu Latvijas skolēnu ir liela interese par izglītību, ko apliecina rekordlielais “Čē Čē Čempionāta” dalībnieku skaits. Tieši caurviju prasmes raksturo mūsdienīgu un konkurētspējīgu izglītību, kurā skolēni attīsta līderības, sadarbības un komunikācijas prasmes, kritisko domāšanu, problēmu risināšanu un radošumu. Jāatceras, ka no šodienas bērnu un jauniešu iegūtajām zināšanām būs atkarīgs tas, cik daudz, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, spēsim nākotnē paņemt no pasaules pieredzes un pielāgot to mūsu pašu identitātei, kultūrai un valodai, ieviešot pozitīvas pārmaiņas Latvijas sabiedrībā,” uzsver Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša.
“Sabiedrībā notiek būtiskas izmaiņas, kā tiek vērtēta izglītības kvalitāte. Ja vēl nesen vecāki dzina bērnus pēc arvien labākām atzīmēm – tā bija galvenā labas izglītības mēraukla –, tad šobrīd pievērš uzmanību ne tikai sekmēm. Vecāki vērtē, vai un ko bērns ir iemācījies, ko no mācību vielas ir sapratis. Vērtē, kā bērns skolā jūtas. Un tikai tad pievēršas atzīmēm,” saka vecāku organizācijas “Mammamuntetiem.lv” vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa.