Uzņēmumu attīstības fokusā jaunu produktu izstrāde

Lai gan lielākajai daļai Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu prioritāte šogad būs izmaksu optimizācija un darbības stabilizēšana, tomēr vidēji ceturtā daļa (24%) Baltijas uzņēmēju plāno arī biznesa attīstību, vidēji investējot līdz 50 000 eiro. Fokusā galvenokārt ir jaunu produktu izstrāde, investīcijas uzņēmuma kapacitātes celšanā, kā arī inovācijas, digitalizācija un automatizācija, liecina SEB bankas veiktā Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu aptauja.

Vidēji trešā daļa (34%) Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) šogad fokusēsies uz jaunu produktu izstrādi, 19% uzņēmēju plāno investēt uzņēmuma kapacitātes celšanā, savukārt piektā daļa (20%) respondentu šogad fokusēsies uz digitalizāciju, automatizāciju un inovāciju ieviešanu.

“Kopumā ekonomikā valdošais piezemētais noskaņojums ietekmē arī Baltijas MVU biznesa attīstības prognozes. Visvairāk uz inovācijām ir vērsti Lietuvas uzņēmēji, tomēr kopumā visā Baltijā fokuss uz jauninājumiem ir vājš. No tiem, kas domā par inovācijām, vidēji ceturtā daļa (26%) plāno koncentrēties uz produktu un pakalpojumu uzlabošanu, 16% par prioritāti izvirza ražošanas automatizāciju un uzlabojumus uzņēmuma administratīvajā procesā, savukārt 15% plāno ieguldīt darbinieku attīstībā,” komentē SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Investīcijām novirzīs nedaudz vairāk nekā pērn

Lielākā daļa jeb 28% Baltijas MVU šī gada laikā investīcijām plāno novirzīt līdz 50 000 eiro, kamēr 7% respondentu gatavi attīstībā ieguldīt no 50 000 līdz 100 000 eiro un teju katrs desmitais – vairāk nekā 100 000 eiro.

“Lai arī kopumā aptaujas dati rāda ne pārāk augstu vēlmi investēt attīstībā, šogad pirmo četru mēnešu laikā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, SEB banka ir izsniegusi par 25% vairāk finansējuma maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tas liecina, ka komersanti ne tikai apzinās uzņēmumu attīstības nepieciešamību, bet arī ir gatavi ieguldīties finansiāli,” papildina Arnis Škapars.

E-komercijai nepelnīti maza uzmanība

Pārsteidzoši mazs Baltijas MVU īpatsvars saskata nepieciešamību pēc e-kanālu iespējām. Lai arī teju ceturtajai daļai (24%) Baltijas MVU ir interneta veikals, tomēr lielākā daļa jeb 61% nepiedāvā klientiem iespēju iegādāties preces un pakalpojumus attālināti. Vienlaikus 6% aptaujāto MVU norāda, ka šī gada laikā tomēr plāno ieviest e-komercijas risinājumus, kamēr 9% respondentu tuvākajā laikā neplāno attīstīt attālinātas iepirkšanās iespēju.

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro