Februārī īpašu uzmanību tradicionāli velta mīlestības tēmai, un tas novērojams arī iedzīvotāju iepirkšanās paradumos. Arvien biežāk iedzīvotāji izvēlas pārtikas produktus, tai skaitā ziedus un citas ikdienā nepieciešamās preces, iegādāties tiešsaistē ar tūlītēju piegādi. Pērnā gada Valentīna dienas pirktāko produktu sarakstā bija rozes un tulpes, kā arī ogas un saldumi. Svētku nedēļā pieprasījums pēc zemenēm pieauga desmitkārtīgi. Interesanti arī, ka pieprasītākās preces atšķīrās dažādos Rīgas rajonos, liecina virtuālā veikala “Bolt Market” apkopotā informācija. Šogad izvēlētie pirkumi, lai iepriecinātu mīļoto, varētu būt līdzīgi.
Liela daļa cilvēku ieraduši domāt, ka Valentīna dienā lielākais pieprasījums ir pēc šokolādes un citiem saldumiem, taču novērojams, ka iedzīvotāji savas siltās jūtas viens otram izrāda arī ar svaigām un gardām ogām. “Pagājušajā gadā Valentīna dienas nedēļā pirktākais produkts bija zemenes, tās tika pasūtītas 10 reizes vairāk nekā ikdienā. Tāpat mīlestības svētku nedēļā iecienītāko produktu sarakstā bija mellenes un citas ogas, kas arī šogad būtu piemērota dāvana partneriem, kuri kopā apņēmušies pievērsties veselīgākam dzīvesveidam vai tiem, kas paša rokām iecerējuši sagatavot partnerim pārsteigumu.” saka “Bolt Market” vadītājs Latvijā Jānis Rimicāns.
Tāpat, lai iepriecinātu mīļoto cilvēku ne tikai ikdienā, bet jo īpaši Valentīna dienā, iedzīvotāji biežāk izvēlas pasūtīt ziedus. “Pagājušajā gadā arī ziedu pārdošanas apmēri mīlestības svētku nedēļā pieauga, sastādot 5 % no kopējā pārdošanas apjoma. Virtuālā veikala priekšrocība ir tā, ka internetā iegādātās preces iedzīvotājiem ir iespēja saņemt gandrīz nekavējoties, ja negribas stāvēt ziedu veikala rindā, tad mūsu kurjers ziedus pieved līdz pat pašām durvīm,” papildina J. Rimicāns. Populārākās pagājušajā gadā bija sarkanās rozes, kas kalpojušas par patiesas mīlestības simbolu nu jau vairākus gadsimtus. Pat grieķu mitoloģijā atrodami apliecinājumi – sarkanas rozes tika dāvinātas Afrodītei, mīlestības dievietei! Otrajā vietā ierindojās rozā tulpes.
Pārtikas preču piegādes servisa darbinieki novērojuši, ka pagājušajā gadā iedzīvotāju vēlmes atšķīrās arī dažādos Rīgas rajonos. Piemēram, centra rajonā katrā ceturtajā pasūtījumā bija sarkanās rozes, kamēr Pārdaugavā katrs otrais pasūtījums sastāvēja no tulpēm un šokolādes “Milka, I love”, bet, piemēram, Grīziņkalna iedzīvotāji katrā trešajā pasūtījumā deva priekšroku sarkanām rozēm kombinācijā ar konfekšu kārbu “Raffaello tulpe”.
Virtuālā veikala pārstāvji norāda, ka ja pirms Ziemassvētkiem cilvēki Latvijā mērķtiecīgāk plāno svētku vakariņas un dāvanu iegādi, tad Valentīna diena kopumā Latvijā nav tik populāra un bieži kādu pārsteigumu mīļotajam iedzīvotāji izvēlas sagādāt pēdējā brīdī. E-komercijas priekšrocība ir fleksibli mainīt un pielāgot preču piedāvājumu atbilstošajam brīdim. Tāpat kā pagājušajā gadā arī šogad Valentīna dienas produktu piedāvājums “Bolt Market” ir apkopots vienā kategorijā, lai atvieglotu klientu iepirkšanos.
Pārtikas preces klienti var pasūtīt tiešsaistē ar “Bolt Food” lietotnes starpniecību, savukārt preču pasūtījumi tiek komplektēti noliktavās un piegādes centros, lai nodrošinātu ātru un ērtu produktu piegādi, pat 15 minūšu laikā. Pašlaik “Bolt Market” Latvijā pieejams Rīgā un Jelgav