Saistībā ar Krievijai un Baltkrievijai noteiktajām sankcijām pesimistiskākajā scenārijā, dzelzceļa kravu apjoms varētu samazināties par 82%, bet lielajās ostās pārkrauto kravu apjoms – par 45%, tā iepriekš norādīja Satiksmes ministrijā. Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” satiksmes ministrs Tālis Linkaits norādīja, ka tiek meklētas kravas, kas varētu aizvietot Krievijas un Baltkrievijas kravas.
“Jau pēdējos gados esam norādījuši ostu uzņēmējiem, ka sadarbība ar Krieviju un Baltkrieviju ir augsta riska bizness un tas tā ir jāvērtē. Šādā situācijā, kad sācies karš, svarīga ir drošība, arī ekonomiskā drošība. Ieviestais sankciju režīms liek ostām mainīties,” sacīja Linkaits.
Viņš norādīja, ka pašlaik tiek meklētas kravas, kas varētu aizvietot Krievijas un Baltkrievijas kravas, ļoti intensīva sadarbība šobrīd ir ar Kazahstānu, Uzbekistānu, nekur nav pazudusi arī Ķīna: “Protams, ka tur ir liels jautājums, kā tās kravas ies cauri Krievijai.”
Pēc ministra teiktā, no pagājušā gada rudens caur Latviju aktīvi tiek vestas ogļu kravas no Kazahstānas, kā arī Kazahstāna paziņojusi, ka līdz šim caur Sanktpēterburgas ostu Krievijā vestās kravas tiks novirzītas caur Latviju. “Pirmajām šādām kravām būtu jābūt aprīļa padsmitajos datumos Latvijā. Tad redzēsim, vai visas norunas, kas bijušas, īstenojas,” teica Linkaits.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka pilnā mērā kravu kritumu kompensēt nav iespējams, jo Krievija un Baltkrievija sastādīja lielāko daļu no tranzīta kravām.
Savukārt runājot par dzelzceļu, viņš norādīja, ka “šobrīd dzelzceļš ļoti labi strādā. Ir aizdomas, ka šomēnes varētu būt 30% pieaugums pret iepriekšējo gadu dzelzceļa jomā, jo ir tāda liela inerce, visi cenšas savas kravas vēl dabūt ārā no Krievijas atbilstoši vecajiem līgumiem.”