4 iemesli, kādēļ auto ražotāji sadarbojas ar IT milžiem

Koncerns Stellantis, kura portfelī ir Citroën, Peugeot un vairāki citi slaveni auto nozares zīmoli, šī gada sākumā paziņoja par sadarbību ar mākoņdatošanas platformu nodrošinātāju Amazon. Sadarbības mērķis – padarīt ērtāku auto braucēju dzīvi.

Auto rūpniecībā tiek ieviests aizvien vairāk mākoņrisinājumu, un ražotāji šīm tehnoloģijām šķiet atvērtāki vairāk nekā jebkad agrāk. Kas nosaka šādu attīstības tendenci, un ko no tās iegūs jaunu mašīnu pircēji?

Viedākas sistēmas

Galvenais, ko mašīnās panāk ar mākoņpakalpojumiem, ir sistēmu elastība un lietošanas ērtums. Piemēram, Stellantis un Amazon sadarbības gadījumā uzmanības centrā ir daudzpusīgais STLA SmartCockpit, kas liks pamatus nākotnes multimediju sistēmām. Novatoriskais risinājums paver iespēju piedāvāt funkcijas konkrētam zīmolam un pat modelim pielāgotā veidā, savukārt multimediju sistēmas darbību var pieskaņot konkrētam autovadītājam.

Piemēram, Citroën ģimenes auto STLA SmartCockpit var plānot ceļojumu un pieprasīt potenciālo pieturvietu informāciju (restorānus, izklaides vietas u.tml.). Savukārt Jeep apvidniekos sistēma sniedz padomus un informē vadītāju, kā labāk izmantot bezceļa braukšanai domātās funkcijas un tehnoloģijas.

Sadarbība ar tehnoloģiju uzņēmumiem ļauj jaunajos spēkratos ieviest tādus risinājumus, kādi līdz šim bijuši pieejami tikai viedtālruņos. Piemēram, veikt videozvanus, kā arī straumēt mūziku un video, ko var skatīties aizmugurē sēdošie pasažieri.

Programmatūra tiek atjaunināta biežāk

Pieaugošo mākoņpakalpojumu integrāciju veicina arī nepieciešamība paaugstināt drošību un ātrdarbību un pievienot viedās funkcijas, kuru izveide no nulles var būt nesamērīgi dārga. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc auto ražotāji savus pakalpojumus balsta uz mākoņrīkiem, ko radījuši profesionāļi, kuriem darbības mēroga dēļ miljardos mērāmas investīcijas ir attaisnotas.

Piemēram, izvēloties Amazon Web Services (AWS), kura pakalpojumus izmanto Twitter, Netflix, Facebook, BBC un daudzas valdības aģentūras, auto ražotāji piekļūst simtiem programmatūras moduļu. Savukārt, tos attiecīgi pielāgojot, var radīt labākus pakalpojumus. Nozīme ir arī tam, ka uz šādas bāzes veidota programmatūra pastāvīgi tiek pilnveidota un tās atjauninājumi ir pieejami daudz biežāk, kas rada pamatu vairāk uzticēties šai sistēmai.

“Kopš parādījās modernie viedtālruņi un cilvēki pierada pie ātriem ekrāniem, intuitīvām izvēlnēm un teju bezgalīgām lietotņu iespējām, automašīnu multimediju sistēmas ir bijušas nebeidzams frustrācijas avots. Zināms progress, protams, ir noticis, taču nešķiet ne pareizi, ne taisnīgi, ka vairākus desmitus tūkstošus dārgā spēkratā saskarne bremzē un ir neloģiska. Turklāt tu saproti, ka ar katru gadu uz citu ierīču fona tas viss izskatīsies aizvien sliktāk,” saka Māris Gaugers, populārā tehnoloģiju portāla Kursors.lv auto apskatnieks.

“Labā ziņa ir tāda, ka pēc dažiem gadiem šādu problēmu vairs nebūs. Runa nav tikai par to, ka ražotāji vēlas likvidēt veiktspējas atšķirības. Viņi ir sapratuši, ka tādi pakalpojumi kā informācija, izklaide, dažādas papildu funkcijas ir vesels bizness, bet, lai to palaistu, ir jāsagatavo gan mašīnas un to aparatūra, gan visa IT infrastruktūra. Tāpat mainās arī ergonomikas paradigma, un skārienjutīgo virsmu varētu būt vēl vairāk – pielāgot kodu un “uzzīmēt” dizainu ir vienkāršāk, nekā taisīt fiziskus vadības rīkus un domāt, kā tos iekļaut elektriskajā sistēmā. Ja ir piekļuve gataviem, aprobētiem programmatūras moduļiem, to visu izdarīt ir vēl vieglāk,” stāsta Māris.

Jaunus pakalpojumus saņemsim ātrāk

Līdz šim viens no lielākajiem novatoriem auto programmatūras jomā bija Tesla, taču sadarbība ar AWS Stellantis grupai nodrošinās vēl vairāk jaunu risinājumu. Protams, dažādas komandas ir smagi strādājušas, lai iebūvēto programmatūru padarītu arvien viedāku, taču pāreja uz Amazon pakalpojumiem ievērojami saīsinās jauno pakalpojumu un funkciju ieviešanas laiku.

Lai to īstenotu, abi uzņēmumi kopīgi attīsta uz mākoņtehnoloģijām balstītu Virtual Engineering Workbench vidi, kas automatizē dažus programmatūras izstrādes un mašīnmācīšanās procesus. Tādā veidā nākotnē tirgus prasības būs iespējams apmierināt ātrāk un jaunie risinājumi transportlīdzekļos arī nonāks ātrāk.

“Amazon un tamlīdzīgi pakalpojumu sniedzēji nav tikai vieta, kur atrodas jūsu serveri. Šādi uzņēmumi klientiem piedāvā simtiem rīku un papildu pakalpojumu. Auto industrijai tas nozīmē, ka serveru iegādē un uzturēšanā ražotājiem nav jāiegulda savi līdzekļi. Tā vietā viņi var koncentrēties uz pakalpojumu izstrādi saviem klientiem, ērti un ātri izmantojot mākoņpakalpojumus,” skaidro Kursors.lv auto apskatnieks.

Balss komandas un augstākās klases izklaide

Papildus tam, ka izveidot jaunus digitālos pakalpojumus var ātrāk un vienkāršāk, partnerība ar Amazon ļauj mašīnās ieviest šī uzņēmuma virtuālo asistenti Alexa, kas atvieglo informācijas atrašanu un dažādu auto funkciju vadību.

Daudzi ražotāji balss komandas piedāvāja arī līdz šim, taču šī sistēma ne vienmēr darbojās nevainojami, un bija arī zināmi ierobežojumi. Tā kā globāla mēroga IT uzņēmumi savu virtuālo asistentu izveidē ir ieguldījuši simtiem miljonu eiro, autovadītājam sadarbība ar tehnoloģiju gigantu nozīmē, ka mašīnā būs daudz plašākas funkcijas un tās pārvaldīt būs vienkāršāka nekā agrāk. Šobrīd tādus virtuālos asistentus jau ir ieviesuši vairāki ražotāji, un bez Stellantis zīmoliem Alexa dzīvo arī Jaguar Land Rover grupas, Alfa Romeo un Audi spēkratos.

Stellantis transportlīdzekļos sadarbībā ar Amazon izstrādātie jaunie risinājumi parādīsies tuvākajos gados.

Komentāri

cumshots vines.https://www.yoloxxx.com/

www.yaratik.pro