Aukstos un augstos toņos sākusies, 2018./2019. gada apkures sezona Rīgā būs laimīgi noslēgusies. Kamēr neiestāsies vienmērīgi silts un sauss laiks, līdz aprīļa beigām centralizētā apkure daudzdzīvokļu mājās varētu šad un tad parādīties.
SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) atgādina, ka automatizētā siltumsistēma gan ieslēdzas, gan izslēdzas atkarībā no iestatītā darbības režīma un ārgaisa temperatūras. Ņemot vērā laika apstākļu prognozi, līdz aprīļa beigām siltumenerģijas nodrošināšana ēku apsildīšanai pakāpeniski tiks pārtraukta, norāda RNP pārstāvis Krists Leiškalns.
Pilnsabiedrība Siltumserviss Rīga (SSR), kas nodrošina namu iekšējo siltumapgādes sistēmu apkopi RNP pārvaldītajās ēkās, ir spējusi novērst masveida problēmas, kuru dēļ rīdziniekiem nācās mocīties aukstos dzīvokļos. Iepriekšējā apkures sezonā apkopi nodrošināja a/s Rīgas siltums, kaut arī konkursā jau bija uzvarējusi SSR. 2018. gada pavasarī «varu» pār radiatoriem sāka pārņemt uzvarētājs SSR, un pērnruden apkures sezona sākās ar likstām – daudzviet ilgstoši nepieslēgtu apkuri un saziņas problēmām, līdz iesaistījās RNP, kas lielākās salšanas dienās un nedēļās saņēma līdz pat 10 000 zvanu dienā ar sūdzībām. Tagad sūdzību skaits samazinājies līdz minimumam.
Iesaistoties RNP, situācija tika atrisināta, lai iespējami ātrāk varētu pieslēgt apkuri salstošajiem, kādu 2018. gada oktobra beigās bija ap 6000 iedzīvotāju 200 ēkās.
Kaut arī tika izteikti brīdinājumi, ka dome varētu lauzt līgumu ar SSR, pēcāk tonis kļuva mazāk bargs – par sodiem tiks lemts pēc apkures sezonas beigām. SSR valdes loceklis Tengizs Adamjancs uzskata, ka soda sankcijas varētu izpalikt, jo ir izpildīti visi sadarbības līguma nosacījumi.
SSR informē, ka kopš 2018. gada rudens 90 RNP pārvaldīto ēku siltummezglos ir uzstādītas attālinātās kontroles sistēmas. Tas ļauj konstatēt izmaiņas un operatīvi tās novērst. Līdz nākamajai apkures sezonai attālinātās kontroles sistēmu plānots ieviest vēl 60 mājās. Starp citu, RNP pārvalda 4200 daudzdzīvokļu namu Rīgā, bet visās konstantu siltumapgādes problēmu nav. Savukārt to ēku, kur regulāri tika fiksētas problēmas, skaitu esot izdevies samazināt par 35 procentiem.
Pēc T. Adamjanca sacītā, pilnsabiedrība spējusi samazināt apkures sistēmu uzturēšanas izmaksas par 17 procentiem. Ir palielināts mobilo brigāžu skaits, un ikdienas režīmā Rīgā strādā vismaz 30 vienību, izveidota datu bāze, kurā tiek apkopota visa informācija par konkrēto ēku. Kā jau iepriekš sacīja SSR pārstāvji, arī tagad, noslēdzot apkures sezonu, viņi par galvenajiem problēmu cēloņiem norāda gan iedzīvotāju iepriekšēju personīgo saziņu ar Rīgas siltuma meistariem, kas neļāvis konstatēt patieso pieteikumu skaitu un problēmu apmēru, gan arī nesankcionētas pieslēgšanās pie apkures sistēmas, radiatoru nomaiņu neatļautā laikā un veidā u. tml.
Nākamo apkures sezonu SSR sola uzsākt bez aizķeršanās. Zināmā mērā rīdzinieki ir bijuši apmierināti ar SSR darbu, pretējā gadījumā viņi ātri vien būtu parakstījuši portālā manabalss.lv iesniegto Sergeja Glazova iniciatīvu Izbeigt līgumu ar uzņēmumu Siltumserviss Rīga. Iesniedzējs pamato: «Lai uzlabotu apkures un karstā ūdens padevi Rīgas mājokļos, ir nepieciešams izbeigt līgumu ar šo uzņēmumu (SSR – red.) un noslēgt līgumu ar Rīgas siltums. Pieņemt lēmumu par to, ka Siltumserviss Rīga vairs nav tiesīgs darboties, apkalpojot RNP klientus. Sakarā ar Rīgas siltums 20 gadu pieredzi šajā jomā, lūgt uzņēmumu Rīgas siltums atgriezties pie sava darba un noslēgt jaunu līgumu ar RNP par Rīgas iedzīvotāju nodrošināšanu ar karsto ūdeni un apkuri.» Spriežot pēc tā, ka iniciatīvu kopš tās iesniegšanas 2018. gada 21. novembrī ir parakstījuši tikai 339 cilvēki (nepieciešams 10 000 parakstu), apkures problēmas nav bijušas mokošākās Rīgas iedzīvotāju sadzīvē.