Bezalkoholiskā alus segments Latvijā pieaudzis par 6%
Šī gada pirmajos 10 mēnešos bezalkoholiskā alus segmenta patēriņš Latvijā palielinājies par 6%, savukārt tirgus vērtība par 4,9%. Arī globālās tendences norāda uz turpmāku šī segmenta izaugsmi, kas pēc Carlsberg Group aplēsēm varētu trīskāršoties līdz pat 15% tirgus daļai Rietumeiropā. Lielākajā daļā tirgus pārdošanas apjomi jau ir pieauguši par 20-25% un tiek prognozēts, ka šī dzērienu kategorija turpinās attīstīsties pat piecas reizes straujāk nekā alus tirgus.
“Bezalkoholiskā alus segments aug ļoti strauji, turklāt tas novērojams praktiski katru ceturksni. Uz to ļoti strauji reaģējuši arī ražotāji – daļa šogad uzsāka bezalkoholisko dzērienu ražošanu, bet vēl daļa paplašināja produkcijas klāstu. Globālās tendences liecina, ka izaugsme redzama ne tikai veikalos, bet arī restorānos un bāros, kur šāda veida dzērieni gūst lielāku popularitāti. Ļoti interesanti būs vērot ikgadējo kampaņu “Sausais janvāris” jeb “Dry January”, kas šogad solās būt vēl aktīvāka,” uzsver AS Aldaris bezalkoholisko dzērienu segmenta vadītāja Inese Vētra.
Pieaugums vērojams arī konkrētam Zelta bezalkoholiskajam Radler alum bundžās, proti – pārdošanas apjoms pieaudzis par 31,8% tieši dzērienam ar greipfrūtu garšu. Mazāks, taču joprojām augšupejoša līkne ir arī Kronenbourg 1664 Blanc bezalkoholiskajam alum – tā patēriņš pieaudzis par 16%. Lielākais apjoma pieaugums Carlsberg grupas bezalkoholisko dzērienu segmentā ir Carlsberg Organic bezalkoholiskajam lager tipa alum, kura patēriņš pieaudzis par 89%. Pēdējo gadu laikā šo produktu pieprasījuma kāpums lielā mērā saistīts ar mileniāļu paaudzes vēlmi mazāk lietot alkoholu, dodot priekšroku veselīgākam uzturam un dzērieniem.
Uztura speciālisti jau iepriekš publiskajā vidē atzinuši, ka bezalkoholiskais alus ir lieliska alternatīva, turklāt ir interesants dzēriens no uzturzinātnes viedokļa, jo tas ir B grupas vitamīnu avots. Šai vitamīnu grupai ir ārkārtīgi plašas funkcijas vielmaiņas un nervu sistēmas uzturēšanas procesos. Bezalkoholiskajā alū ir mazāk kaloriju nekā alkoholiskajā, turklāt tā sastāvā ir vitamīni un minerālvielas, ieskaitot folskābi, kāliju, dzelzi un cinku, tāpēc arvien biežāk patērētāji dod priekšroku tieši šim alus veidam.
“Bezalkoholiskā alus piedāvājumā jau šobrīd ir pieejams plašs garšu klāsts – arvien vairāk cilvēku dod priekšroku atveldzēties ar atspirdzinošu bezalkoholisko alu, kas spēj nodrošināt lielisku garšas kvalitāti, tai pat laikā neierobežojot patērētāja turpmākās darbības – joprojām iespējams nepieciešamības gadījumā vadīt auto un adekvāti reaģēt uz notiekošo,” komentē I. Vētra.