VAS „Latvijas dzelzceļš” tuvāko gadu laikā plāno modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Ņemot vērā lielo iedzīvotāju interesi par šo modernizācijas projektu, LDz ir izveidojis diskusiju platformu – diskusiju klubu “Stacijas kā krustpunkti” ar neatkarīgajiem satiksmes ekspertiem un entuziastiem, lai rastu kopēju redzējumu par sabiedrībai izdevīgāko risinājumu.
Diskusiju kluba “Stacijas kā krustpunkti!” ietvaros ir plānots rast vienotu redzējumu par dzelzceļa staciju un pieturas punktu turpmāku attīstību. Diskusijā piedalīsies invalīdu un viņu draugu apvienības „Apeirons” vadītājs Ivars Balodis, “Latvijas Riteņbraucēju apvienības” valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, pilsētplānošanas eksperts Neils Balgalis, pilsētplānošanas entuziasts Viesturs Krūmiņliepa, VAS “Latvijas dzelzceļš” un AS “Pasažieru vilciens” eksperti.
“Uzsākot darbu pie publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projekta, aicinājām sabiedrību sniegt savu redzējumu un ierosinājumus, kā uzlabot dzelzceļa stacijas un pieturas punktus. Esmu patīkami pārsteigts par sabiedrības lielo iesaisti. Jau pirmajās dienās esam saņēmuši desmitus e-pastus ar iedzīvotāju ierosinājumiem un novērojumiem. Lai arī liela daļa no iedzīvotāju ierosinājumiem jau ir iekļauti plānotajā modernizācijas projektā, tomēr ir arī dažas oriģinālas idejas, kuru ieviešanu nopietni apsvērsim. Šī sabiedrības lielā interese mudināja organizēt profesionāļu un nozares entuziastu diskusiju, kā ietvaros plānots rast vienotu redzējumu par dzelzceļa staciju un pieturas punktu turpmāku attīstību,” par gaidāmo diskusiju stāsta LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.
Diskusija noritēs pirms gaidāmā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projekta, lai labākās idejas un ierosinājumus varētu realizēt minētā projekta ietvaros, kā arī šī projekta norises laikā
Tāpat savus viedokļus un ierosinājumus par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektu var iesniegt ikviens interesents, rakstot uz īpaši šim nolūkam izveidotu e-pasta adresi [email protected].
Atgādināsim, ka saskaņā ar VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) izstrādāto un Ministru kabineta 2018.gada 5.novembrī apstiprināto “Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018. – 2022. gadam”, kā arī 2018.gada 9.novembrī noslēgto Daudzgadu līgumu starp Satiksmes ministriju un VAS “Latvijas dzelzceļš” valsts pasūtījuma ietvaros LDz plāno modernizēt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un 22 stacijas vai pieturas punktus un tajās ietilpstošās pasažieru platformas jeb peronus.
Tuvāko gadu laikā ir plānots modernizēt publisko infrastruktūru trīs virzienos – no Rīgas līdz Jelgavai (“Atgāzene”, „BA Turība”, „Tīraine”, “Baloži”, “Jaunolaine”, “Dalbe”, “Cena”, “Ozolnieki”), no Torņakalna līdz Tukumam II („Priedaine”, „Jaundubulti”, ”Kūdra”, „Ķemeri”, ”Milzkalne”, “Tukums-I”, “Tukums-II”) un no Zemitāniem līdz Skultei (“Zemitāni”, „Brasa”, „Vecāķi”, “Kalngale”, “Carnikava”, “Pabaži”, “Saulkrasti”).
VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.
VAS “Latvijas dzelzceļa” pirmsākumi meklējami 1919.gadā un šogad uzņēmums svinēs savu 100 gadu jubileju, kuras ietvaros ir gaidāmi izglītojoši, kultūras un biznesa pasākumi un procesi.