Šogad turpina augt vietējo restorānu apmeklējums gan klātienē, gan noformējot attālinātos pasūtījumus, un iedzīvotāju iztērētā summa kafejnīcās un restorānos augusi par aptuveni 20 %, liecina bankas Citadele karšu maksājumu dati 2023. gada trešajā ceturksnī.
Laika posmā no jūlija līdz septembra beigām iedzīvotāju klātienes pirkumu skaits restorānos bijis par 10 % lielāks nekā šajā pašā laika posmā pirms gada. Tikmēr vēl vairāk augusi ēdienu pasūtīšana attālināti – pirkumu skaits audzis par 19 %.
Kāpums fiksēts arī klientu tērētajās summās – apmeklējot restorānus klātienē, tēriņi palielinājušies par 13 %, savukārt pirkumiem internetā – par 25 %, liecina bankas apkopotā informācija.
Arvien vairāk iedzīvotāju turpina pasūtīt pārtiku un sadzīves preces no lielveikalu tīkliem tiešsaistē – internetā veikto pirkumu skaits trešajā ceturksnī audzis vairāk nekā 2 reizes (120 %).
“Lai arī pieprasījums pēc ēdiena un pārtikas preču pasūtīšanas attālināti bijis izteikti spēcīgs jau pēdējos pāris gadus, jaunāko intereses pieaugumu nevar norakstīt uz pagātnes notikumu inerci. Apjoma pieaugumu sekmē pašu uzņēmumu attīstība – populārākie pakalpojumu nodrošinātāji paplašina savu piegādes tīklu ar jaunām pilsētām reģionos un Pierīgā. Papildus tam tiek ieviesti arī jauni pakalpojumi, piemēram, ikmēneša abonēšanas maksa izdevīgāku piegādes nosacījumu saņemšanai un lojalitātes programmas,” tirgus tendences skaidro Andris Lazdiņš, bankas Citadele Karšu un maksājumu daļas vadītājs.
Tēriņi auguši arī degvielas uzpildes stacijās, turklāt, ja klātienes pirkumu skaits kāpis par 18 %, pirkumi DUS lietotnēs un tiešsaistē fiksēti par 96 % vairāk nekā pērn.
Kritumus interneta pirkumu apjomā piedzīvojuši auto īres (- 13 %), naktsmāju (- 54 %) un pasta sūtījumu (- 45 %) sektori.