Lielākā daļa jeb 65% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu uzskata, ka šogad to pārdošanas apjoms pieaugs vai saglabāsies nemainīgs, noskaidrots Luminor bankas veiktajā aptaujā*. Tāpat ievērojama daļa jeb 26% uzņēmumu paredz stabili nemainīgu pārdošanas apjoma līmeni, un tikai neliels skaits uzņēmumu šogad paredz tā samazinājumu.
Mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) aptaujā noskaidrots, ka Latvijas uzņēmēji uz 2025. gadu raugās diezgan optimistiski, runājot par pārdošanas apjoma izmaņām. Liela daļa jeb 39% aptaujāto sagaida, ka uzņēmuma pārdošanas apjoms pieaugs, tikmēr katrs ceturtais jeb 26% MVU paredz stabili nemainīgu pārdošanas apjomu. Tikai pavisam neliels skaits jeb 9% respondentu sagaida pārdošanas apjoma kritumu 2025. gadā.
“Uzņēmēju vidū valda cerīgs optimisms, domājot par jaunā gada biznesa rezultātiem un pārdošanas apjoma izmaiņām. To veicina ekonomikas stabilizēšanās un gaidas uz augošo iedzīvotāju pirktspējas pieaugumu, kas tālāk atspoguļojas arī uzņēmumu biznesa apjomos. Jāizceļ, ka optimisms par pārdošanas apjoma pieaugumu vērojams tieši starp pavisam mazajiem uzņēmumiem (līdz 10 darbiniekiem) – pakāpeniski palielinot pārdošanas apjomus, tieši šie uzņēmumi var nākotnē kļūt par valsts ekonomikas nozīmīgiem spēlētājiem un palīdzēt veicināt Latvijas ekonomisko izaugsmi,” norāda Mareks Gurauskas, Luminor Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas vadītājs.
Salīdzinot Baltijas valstis savā starpā, visnegatīvāk noskaņotie ir Igaunijas MVU – vien 26% uzņēmēju sagaida pārdošanas apjomu pieaugumu, kamēr Lietuvā ir tikpat optimistiski uzņēmēji kā Latvijā, kur pieaugumu paredz 40% respondentu. Igaunijā ir arī izteikti lielākais tādu MVU īpatsvars, kuri 2025. gadā paredz pārdošanas apjomu kritumu (18%), savukārt lietuvieši ir pat pozitīvāk noskaņoti nekā latvieši – tikai 5% MVU sagaida kritumu.