Pastiprinoties Covid-19 pandēmijas ietekmei uz Latvijas Pasta darbību, iespējami sūtījumu piegādes un pakalpojumu sniegšanas kavējumi. Latvijas Pasts aicina ar izpratni uztvert sarežģītos ārkārtējās situācijas apstākļus, kā rezultātā atsevišķās pasta nodaļās un piegādes punktos nācies uz laiku pilnībā nomainīt strādājošo sastāvu, aizstājot ar kolēģiem no citām struktūrvienībām vai piesaistot pagaidu darbiniekus. Tā rezultātā ikdienas funkciju nodrošināšana paredzētajos termiņos vietām ir apgrūtināta, īpaši pieaugot attālināti iegādāto preču apjomam.
Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme sākusi atstāt iespaidu ne tikai uz starptautisko sūtījumu plūsmu, bet arī pakalpojumu sniegšanu un piegādēm Latvijas teritorijā. Inficēšanās un noteikto kontaktpersonu loka paplašināšanās rezultātā Latvijas Pastam bija uz laiku pilnībā jānomaina klientu apkalpošanas vai piegādes štata darbinieki desmit pasta nodaļās un piegādes punktos, tādējādi noslogojot pārējās struktūrvienības, no kurām piesaistīti pagaidu darbinieki, vai meklējot jaunus darbiniekus uz laiku.
Tā kā darbinieku nomaiņa ir operatīvs process, jo saistīta ar epidemioloģiskās drošības pasākumu nekavējošu īstenošanu, jaunie darbinieki – pastnieki vai pasta nodaļu operatori – tiek apmācīti darba gaitā, un tas neizbēgami rada lēnāku apkalpošanu un sūtījumu piegādes. Piemēram, jaunajiem pastniekiem rekordīsā laikā ir jāizprot adresācijas sistēma konkrētajā teritorijā, kas bieži ir sarežģīta un nepārskatāma, savukārt pasta nodaļu darbiniekiem jāapgūst visi pakalpojumi – sākot ar pasta sūtījumu noformēšanu un beidzot ar naudas pārvedumiem.
Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš uzsver: “Šis laiks ir grūts mums visiem, bet pirmajās rindās, kas ikdienā pēc labākās sirdsapziņas sniedz pasta pakalpojumus un nodrošina sūtījumu piegādes, ir mūsu pastnieki, kurjeri, pasta nodaļu operatori, šoferi. Tā kā Covid-19 izplatība Latvijā atbilstoši vadošo epidemiologu atzinumiem diemžēl notiek nekontrolēti, arī mūsu darbinieki ir pakļauti riskam. Novēršot apdraudējumu klientiem un citiem darbiniekiem, mēs operatīvi rīkojamies, ieviešot nekavējošus risinājumus pakalpojumu un piegāžu nepārtrauktības nodrošināšanai. Taču šī no mums neatkarīgu apstākļu dēļ radusies situācija likumsakarīgi nozīmē atsevišķu pakalpojumu un piegāžu kavēšanos. Tāpēc aicinām uz izpratni, jo visu mūsu drošība un veselība ir pirmajā vietā!”
Pastnieku darbu papildus daudzviet apgrūtina netīrītie ceļi un nesakārtotās pastkastītes, kas izvietotas neatbilstošās vietās, ir nepareizi noformētas, neidentificētas vai arī to nav vispār. Jāņem vērā, ka vairākos desmitos pasta nodaļu drošības prasību dēļ samazināts uz vietas apkalpojamo cilvēku un attiecīgi – arī kases sistēmu skaits, bet attālināti iegādājamo preču apjoms pieaug, turklāt Covid-19 ietekmē radušos globālo transportēšanas problēmu dēļ to plūsma ir nevienmērīga.
Latvijas Pasts nodrošina stingru epidemioloģiskās drošības prasību ievērošanu uzņēmumā: bez sejas un deguna aizsegu lietošanas un regulāras dezinfekcijas darbinieki no klientu apkalpošanas zonām nodaļās ir nodalīti ar organiskā stikla aizsargbarjerām, darbinieki ir cits no cita atdalīti arī nodaļu un piegādes punktu iekštelpās un nāk uz darbu maiņās, lai nesaskartos.
Lai nebūtu jāuzkavējas pasta nodaļā, Latvijas Pasts aicina maksimāli izmantot uzņēmuma mobilās lietotnes iespējas, kas ļauj pakalpojumiem pieteikties attālināti un nodaļā ierasties tieši uz sava pakalpojuma saņemšanu. Attālināti pieteikties pakalpojumiem iespējams 86 lielākajās un noslogotākajās pasta nodaļās visā Latvijā; šo nodaļu saraksts pieejams te.