Uzņēmums “Fazer Latvija” ir viens no Latvijas maizes tirgus līderiem un strādā ar diviem zīmoliem – “Fazer” un “Druva”. Uzņēmums fokusējas uz izaugsmi un inovācijām, tādēļ arī šogad turpinās attīstību un investēs jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā. Tiek plānots, ka šī būs apjomīgākā investīcija uzņēmuma ražotnē Ogrē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība.
Lai arī viens no maizes ražotāju lielākajiem izaicinājumiem ir arvien krītošais maizes patēriņš, “Fazer Latvija” tirgus daļa aizvadītajā gadā ir bijusi 20%, kas nodrošina uzņēmumam stabilu pozīciju maizes ražotāju tirgū Latvijā*. Tādēļ uzņēmums “Fazer Latvija”, kā viens no vadošajiem Latvijas maizes tirgus dalībniekiem, aktīvi seko līdzi patērētāju tendencēm, pilnveido produktus un ražošanas procesus, lai pircējiem varētu piedāvāt augstas kvalitātes, inovatīvus produktus ar pievienoto vērtību. Tāpat “Fazer Latvija” turpinās strādāt pie tā, lai patērētājam spētu piedāvāt labāko no tā, ko maize var sniegt, izglītojot un iepazīstinot ar maizes labajām īpašībām, uzturvērtību un to, kā maizi pēc iespējas pilnīgāk varam izmantot savā ikdienas uzturā.
“Analizējot patērētāju ieradumus, aizvadītajā gadā kopumā tirgū novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet arī dara labu mūsu ķermenim un liek mums justies labi. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, no dažādajiem maizes izstrādājumu segmentiem, pircēji ir arvien vairāk iecienījuši tieši tostermaizi. Kā rezultātā tostermaizes segments aizvadītajā gadā kļuva par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tā vērtība palielinājās par 16%, savukārt šī segmenta patēriņa apjoms pieauga par 14%.**,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītājs Klāvs Bērziņš.
“Jau vairākus gadus maizes tirgū varam vērot izmaiņas, kur kviešu maizes patēriņš arvien turpina pieaugt, kurpretim – rudzu maizes patēriņš sarūk. Arvien populārāki kļūst mūsdienīgi kviešu maizes formāti – flatbread formāta maize, kā piemēram tortilja un polārmaize, kā arī jau iemīļoti maizes formāti kā porcijmaize vai tostermaize,” turpina K. Bērziņš.
Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Bakery Baltic” šogad plāno veikt investīcijas uzņēmuma ražošanas jaudas, procesu efektivitātes un biznesa attīstības palielināšanā. Vislielākās investīcijas tiek plānotas tostermaižu ražošanas līnijas uzstādīšanā “Fazer Latvija” ceptuvē Ogrē. Šī būs līdz šim lielākā investīcija, ko “Fazer” veicis Latvijā kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība. Tostermaižu ražošanas līnija palīdzēs nodrošināt pircējus ar produktiem ar pievienoto vērtību visās Baltijas valstīs. “Fazer Latvija” ir lielākais darba devējs Ogrē un nodarbina teju 300 darbiniekus.