Šobrīd, kad galvenais ziņu avots mājsaimniecībās lielākoties ir televīzija, arī reklāmas arvien biežāk redzam tikai ekrānos. Lai apkopotu interesantākās reklāmas, kādas skatāmas avīzēs, reklāmas eksperts Alberts Jodis jau pirms kāda laika nāca klajā ar iniciatīvu par VITRUM reklāmas bibliotēku, kas vienuviet apkopotu dažādus laikrakstus un žurnālus, kuros publicēta reklāma, sākot no 90. gadiem līdz pat mūsdienām. Kā atklāj A. Jodis, šobrīd cilvēki jau atkal sasparojušies un labprāt iesaistās bibliotēkas tapšanā.
Runājot par to, kā šāda ideja radusies, A. Jodis pamatoja: “Neapšaubāmi, ka digitālie mediji ir ļāvuši atklāt jaunas auditorijas un devuši iespēju piekļūt plašākam informācijas klāstam, bet jāatceras, ka, pēc sabiedrības domām, drukātie mediji joprojām tiek uzskatīti par visdrošāko informācijas avotu. Ieraugot reklāmu avīzē mēs tai, iespējams, vairāk noticēsim un pievērsīsim daudz lielāku uzmanību. VITRUM reklāmas bibliotēka būs kā atgādinājums par dažāda laikmeta reklāmām dažādos izdevumos – to, cik šīs reklāmas bija daudzveidīgas, aizraujošas un to, kāds būtībā bija pirmais uzņēmumu virzītājspēks tirgū.”
Tas būšot arī kā atskats uz drukātās reklāmas attīstību – izaicinājumiem tolaik un tagad, reklāmas veidiem, to, kas bija aktuāls pirms divdesmit gadiem un kas ir aktuāls šodien.
Tiekoties atkal pēc laika un runājot par to, kā iet ar projekta attīstību, A. Jodis uzsver, ka cilvēki uz pavasari ir aktivizējušies un labprāt papildina bibliotēkas krājumus. Vienlaikus viņš aizvien aicina ikvienu iedzīvotāju nodot tās rīcībā avīzes un žurnālus, lai apkopotu tajās atrodamās reklāmas un izstādītu tās īpaši izgatavotās vitrīnas, kas izglītotu sabiedrību un sniegtu paliekošu vēstījumu sabiedrībai.
“Mums visiem ir iespēja kopā radīt ko paliekošu,” piebilst A. Jodis, norādot, ka “mums visiem šobrīd vairāk kā jebkad agrāk ir jāsargā savas vēstures liecības.”