Lembergs: Dzelzceļa kravu pārvadājumu kritums Latvijā ir sliktākais rezultāts pēdējo 10 gadu laikā
Ja turpināsies tik ievērojams kravu kritums, tad “Latvijas dzelzceļš” pārstās eksistēt, brīdinājis Ventspils mērs Aivars Lembergs.
2020. gadā pa dzelzceļu pārvadāti 24,113 miljoni tonnu kravu, kas ir par 41,9% mazāk nekā gadu iepriekš. Tostarp iekšzemes pārvadājumu apjoms bija 2,066 miljoni tonnu, kas ir par 20,8% vairāk nekā 2019. gadā, bet starptautisko pārvadājumu apjoms krities par 44,6% – līdz 22,047 miljoni tonnu.
“Tas ir mūsu ģeniālās valdības visu laiku lielāko ģēniju – Kariņa, Bordāna un Linkaita – nopelns un ieguldījums Latvijas nākotnē. Tie ir visu laiku sliktākie dzelzceļa rezultāti,” uzsvēra Lembergs.
Un šis, pēc politiķa teiktā, neesot pirmais gads, kad esot šādi rezultāti, proti, 2019. gadā Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs salīdzinājumā ar 2018. gadu samazinājās par 15,8% un bija 41,492 miljoni tonnu.
Lembergs uzsvēra, ka, ja tā turpināsies, tad “Latvijas dzelzceļš” pārstās eksistēt.
Jau iepriekš, runājot par situāciju dzelzceļā, Lembergs norādīja, ka “tad, kad izveidoja Krišjāņa Kariņa valdību un Linkaits kļuva par satiksmes ministru, tad viņš skaidri pateica, ka Kariņa valdības dienaskārtībā tranzīts nav prioritāte, bet dzelzceļš – tas ir tranzīts. Tātad dienaskārtībā nav “Latvijas dzelzceļš”, nav ostas, nav arī kravu pārvadātāji.”
“Pietika Kariņam ar Linkaitam šeftēt vienu gadu un visa tā saimniecība ir novesta līdz tam, ka dzelzceļš ir tuvu bankrotam,” toreiz uzsvēra Lembergs.